اخبار فرش ماشینی

افزایش ۳۰ درصدی تولید فرش دستباف در چهارمحال و بختیاری

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تولید فرش دستباف در استان چهارمحال و بختیاری از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر شرکتهای تعاونی فرش دستبافت استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۵۲هزار و ۵۰۰ متر مربع فرش دستباف در این استان تولید شده است گفت: این میزان فرش توسط بیش از ۹۰ هزار بافنده استان چهار محال و بختیاری تولید شده است.

آقای ملک پور افزود: نقش‌های فرش دستباف این استان ساخته ذهن بافندگان است که تطابق و نظم بین طرح و رنگ و همچنین استفاده از رنگ‌های زیبا با استفاده از عصاره گل‌ها و گیاهان و مواد اولیه طبیعی، شادابی و زنده بودن طرح‌ها و نقش‌های متنوع، باعث شده است فرش چهارمحال و بختیاری از جذابیت خاصی بین دیگر انواع برخوردار باشد.

وی با پیش بینی تولید بیش از ۱۲۶ هزار متر مربع فرش دستباف در استان چهار محال و بختیاری تا پایان سال گفت : ۷۰ درصد فرش‌های بافته شده چهارمحال و بختیاری با کمترین تاثیرپذیری از بحران‌های اقتصاد جهانی از طریق پایانه‌های صادراتی استان‌های اصفهان و تهران به کشورهای حوزه خلیج فارس، آمریکا، چین و برخی کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

آقای شیخی رئیس اداره فرش استان نیز گفت : تخصصی نبودن گمرک ، کمبود نیروی متخصص و کارشناس ارزیاب فرش از مهم‌ترین علل صادرات قالی استان از پایانه‌های صادراتی استان‌های همجوار است و بافندگان این استان توان تولید سالانه ۴۰۰ هزار مترمربع فرش را دارند.
اصالت نقشه (طرح)، ثبات رنگ و دقت در بافت از مهمترین شاخص های فرش‌ دستبافت چهار محال و بختیاری است که در چهار سبک گبه، یلمه، فرش بختیاری و نایینی بافته می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×