اخبار فرش ماشینی

اطلاعیه مهم: شرکت کنندگان در نمایشگاه دموتکس چین با ارسال رضایتنامه ای از برگزارکننده نمایشگاه حمایت و قدردانی کردند

اطلاعیه مهم: شرکت کنندگان در نمایشگاه دموتکس چین با ارسال رضایتنامه ای از برگزارکننده نمایشگاه حمایت و قدردانی کردند

۹۲/۱/۸ – کارپتور

نمایشگاه دموتکس آسیا- چین امسال پانزدهمین دوره خود را در شانگهای برگزار می کند. اخبار مربوط به این نمایشگاه از ماه ها قبل به منظور آشنایی و هماهنگی هر چه بیشتر دستاندرکاران تولید و صادرات فرش دستباف ایران، بطور مستمر، از طریق سایت اطلاع رسانی فرش ایران گردآوری و منتشر گردیده و به همراه مطالب و مقالات مرتبط با اقتصاد چین و کشورهای شرق آسیا و نیز وضعیت بازار فرش دستباف و موقعیت رقبای فرش ایرانی، در اختیار کنشگران این حوزه و سایر علاقمندان قرار گرفته و می گیرد.

در این راستا و به منظور اثر بخشی هرچه بیشتر حضور فرش کشور در بازارهای جهانی، خصوصا گروه جهانی نمایشگاه های دموتکس، نشریه تخصصی ای بزبان انگلیسی با عنوان MENA Carpet News از سوی سایت اطلاع رسانی فرش ایران و مشارکت ماهنامه نساجی صنعت کهن، منتشر و بصورت رایگان در نمایشگاه های مذکور بین بازدیدکنندگان توزیع می گردد.

امسال نیز در اولین روز برگزاری نمایشگاه دموتکس آسیا در شانگهای، خبر افتتاح نمایشگاه و حضور تولیدکنندگان کشورمان بر روی سایت قرار گرفت. و در انتهای خبر و به عنوان صریح “موضوعات حاشیه ای” از اظهار گلایه برخی دستاندرکاران خوشنام یاد شد. متاسفانه این خبر مستقل سایت اطلاع رسانی فرش ایران از سوی برخی به عنوان خبر اشتباه و یا اطلاع رسانی نادرست و ناآگاهانه! قلمداد گردید. در واقع این دسته از افراد بدون توجه به متن و مطالب آن صرفا به استناد دو سه سطر مطلب مربوط به موضوعات حاشیه ای نمایشگاه اصل خبر را نادرست ارزیابی کرده اند.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران بر آن نیست تا با ادامه این بحث به برجسته کردن موضوعاتی که محل حل و فصلشان نه تریبونهای رسانه ای، بلکه میزهای مذاکره همدلانه است دامن بزند. تنها کافی است اعلام شود از آنجا که موضوع نارضایتی برخی از شرکت کنندگان وارد مرحله شکایت و ارسال شکوائیه به دستگاه های نظارتی گردیده و نمونه ای از آن نیز به منظور انتشار برای سایت اطلاع رسانی فرش ایران ارسال شده است، این سایت با هدف توجه دادن دستاندرکاران به ضرورت همراهی و دلجویی به عنوان مناسبترین گزینه برای حل و فصل منطقی اختلاف و به روشی که مخاطب آن تنها طرفین اختلاف باشند، به این موضوع اشاره نموده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صبح امروز و در آخرین ساعات برگزاری نمایشگاه دموتکس در چین، ایمیلی از سوی آقای محمدمهدی صفدرزاده حقیقی دریافت گردید که تصویر رضایتنامه غرفه داران حاضر در پاویون را به پیوست داشت. در این ایمیل که در ادامه مطلب، متن آن عینا در اختیار کاربران محترم قرار گرفته است امضاءکنندگان ضمن “اظهار رضایت و خوشنودی از وضع موجود” ، مدیریت و تدبیر آقای “ر”، برگزارکننده نمایشگاه را، که در خبر سایت اطلاع رسانی فرش ایران، کمترین اشاره ای به وی نشده است ستوده اند.
تنظیم کننده نامه تاکید کرده است که این رضایتنامه به منظور ” جلوگیری از تضییع حق آن جناب” تهیه گردیده و خواسته است تا با انتشار آن “مانند آن خبر اشتباه” وظیفه رسانه ای خود را بانجام برسانیم.

سایت اطلاع رسانی فرش ایران ضمن عرض خسته نباشید و آرزوی حضور موفق و پربار عزیزان شرکت کننده در نمایشگاه امسال شانگهای، نسبت به انتشار این رضایتنامه اقدام می نماید. خوشوقتیم که برای اولین بار در تاریخ برگزاری نمایشگاهی فرش کشور، اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان (نه شفاها بلکه کتبا) علاوه بر رضایت کامل از برگزارکننده، اظهار امیدواری کرده اند که در نمایشگاه آتی نیز در معیت همین برگزارکننده باشند. خداوند را شاکریم که نیت خیرخواهانه ما منجر به چنین عکس العمل میمونی گردیده است.
در متن نامه دریافتی عناوینی به گیرنده نسبت داده شده است که صرفاً نشان از محبت عزیزان دارد و دریافت کننده ضمن سپاس از لطف این عزیزان، شایستگی و لیاقت این عناوین را در خود نمی بیند.
متن نامه و تصویر رضایتنامه مورد اشاره عینا به شرح زیر است:

جناب آقای قادری
درود به شما مردبزرگ رسانه ای و دوست عزیز

بنده ودیگر دوستان با خواندن متن خبر شما از نمایشگاهی که در حال برگزاریست و خودمان در آن شرکت داریم تعجب کردیم و بر آن شدیم جهت اثبات نادرستی خبر مذکور با دوستان غرفه دار اینجا در شانگهای، دوموتکس چین متن رضایتنامه ای را نوشته و امضا کنیم و برای دوستان ارسال نماییم تا سوء تفاهم ها بر طرف گردند.

امسال اتفاقا برگزارکننده، آقای رضائی با مدیریت و تدبیر بسیار خوبی، همدلی و اتحادی را با نظم وانضباط در خور قالی ایران برقرار کرد و همه به گواه آن رضایت نامه از وضع موجود خشنودی خود را اعلام نمودند.

لذا از شما مرد بزرگ خواهش میکنم برای جلوگیری از تضییع حق آن جناب متن اسکن شده را که آقای صبحانی، سرکنسول ایران در شانگهای شاهد امضا شدنش بودند (متن پیوست) و کپی آن با یک نامه از طرف خودشان به مرکز ملی و سفارت در پکن ارسال شد را در سایت خود مانند آن خبر اشتباه بگذارید تا همه به بی طرفی و درستی سایت شما ایمان بالاتری پیدا کنند.
قابل ذکر است آقای اکبر مهدیی هم بعنوان شاهد امضا نمودند.

با تشکر از لطف شما
محمدمهدی صفدرزاده حقیقی
مدیرعامل
فرش اصفهان ف حقیقی

متن رضایتنامه شرکت کنندگان در نمایشگاه دموتکس آسیا/ چاینا فلور. شانگهای

بسمه تعالی
ریاست محترم مرکز ملی فرش ایران. ریاست محترم شرکت سهامی فرش ایران

احتراماً. اینجانبان، امضاکنندگان این برگه که شرکت کنندگان نمایشگاه دوموتکس چین در فروردین ماه سال نود و دو می باشیم رضایت کامل خود را از نحوه برگزاری و مدیریت پاویلیون جمهوری اسلامی ایران اعلام میداریم. مجریان محترم پاویلیون در طول مدت نمایشگاه و در آستانه برقراری آن با مدیریت و برنامه ریزی مناسب بستری هماهنگ و متحد را برای برگزاری شایسته شأن فرش ایرانی فراهم آوردند که انصافا از سالهای قبل بهتر بود. جملۀ امضاکنندگان این تشکر و امتنان خود را از مجریان محترم بخصوص آقای رضایی که با تمام وجود و خلوص نیت پاویلیون ایران را مدیریت فرمودند اعلام می داریم و امیدواریم که در نمایشگاه های آتی نیز بتوانیم در معیت ایشان باشیم.

مورخۀ هشتم فروردین ماه یکهزار و سیصد و نود و دو

برای دریافت فایل بزرگتر روی تصویر کلیک کنید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×