اخبار نساجی

استاندارد اندپورز، اوراق قرضه یونان را زمین زد

 

استاندارد اندپورز، اوراق قرضه یونان را زمین زد

بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که این بانک نمی تواند اوراق قرضه دولتی یونان را به عنوان تضمین وامی که به بانکهای اروپایی می دهد بپذیرد. این تصمیم به دنبال کاهش رتبه اعتباری یونان از سوی موسسه اعتبارسنجی استاندارد اند پور اخذ شد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، شبکه یورونیوز روز چهارشنبه (۲۹ فوریه/ ۱۰ اسفند) تصریح کرد: «بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که این بانک نمی تواند اوراق قرضه دولتی یونان را به عنوان تضمین وامی که به بانکهای اروپایی می دهد بپذیرد. این بانک به خصوص به بانکهای یونانی توصیه کرد که برای دریافت وام در ازاء اوراق قرضه دولتی به بانک مرکزی یونان مراجعه کنند. این تصمیم به دنبال کاهش رتبه اعتباری یونان از سوی موسسه اعتبارسنجی استاندارد اند پوراخذ شد. رتبه اعتباری یونان در موسسه اعتبارسنجی استاندارد اند پور به سطحی رسید که حکایت از عدم تعهد یونان در مقابل وظایف خود دارد.»

بر پایه این گزارش، در حال حاضر یونان به لحاظ رتبه اعتباری در پایین ترین سطح ممکن است. در رده بندی مودی این کشور در موقعیت دائما تحت بررسی و از منظر موسسه اعتبار سنجی فیچ، اقتصادی با چشم انداز منفی دارد. از این رو طبق قانون، بانک مرکزی اروپا نمی تواند اوراق قرضه چنین کشوری را به عنوان تضمین وام پرداختی به بانکها قبول کند. این در حالی است که خبر اعلامی بانک مرکزی اروپا بر معاملات بازارهای بورس اروپا تاثیر گذاشت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×