اخبار فرش ماشینی

ارزش صادرات فرش زنجان در نیمه سال به مرز پنج میلیون دلار نزدیک شد

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، گفت: ارزش صادرات فرش از این استان طی پنج ماه گذشته به چهار میلیون و ۹۷۴ هزار دلار رسیده است.

سید محسن جعفری افزود: وزن این میزان فرش صادر شده از زنجان به ۳۵ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم می رسد.
وی یادآورشد: صادرات فرش در پنج ماه نخست سال گذشته هفت میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به وزن ۷۴ تن بود.

جعفری اظهار کرد: صادرات فرش در مدت مشابه امسال نشان دهنده کاهش بیش از ۵۰ درصدی به لحاظ وزنی و ۳۸ درصدی از نظر ارزش است.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: صادرات فرش زنجان در مرداد امسال به یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار به وزن هفت هزار و ۳۰۰ کیلوگرم رسید.

وی خاطر نشان کرد: برای صادرات این محصول در سال جاری ۲۷ میلیون دلار هدفگذاری شده است.

جعفری تاکید کرد: صادرات صورت گرفته در پنج ماه گذشته به دلیل افزایش قیمت فرش دست بافت و عدم نقل و انتقال ارز با کاهش چشم گیری مواجه بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: پیش بینی می شود به دلیل برگزاری نمایشگاه بین المللی فرش در مهر سال جاری، میزان صادرات این محصول در شهریور و مهر افزایش قابل توجهی داشته باشد.

وی فرش دستباف زنجان را بسیار ارزشمند و کم نظیر در سطح کشور خواند و طبیعی بودن مواد پشم و ابریشم و رنگ مورد استفاده در آنها را موجب افزایش کیفیت این فرش ها عنوان کرد.

جعفری افزود: نزدیک به ۶۶ هزار بافنده فرش در سطح این استان به بافت انواع طرح ها و جنس های فرش اشتغال دارند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن تجارت استان زنجان، گفت: عمده فرش هایی که در زنجان بافته می شوند، در جنس پشمی طرح های ماهی افشار، بیدگینه، قولتوق و بومی روستایی و در جنس ابریشمی شامل طرح های شاه عباسی، اسلیمی، لچک ترنج، محرمات، خشتی و گنبدی است.

به گفته وی فرش های دستباف به علت برخورداری از جنس طبیعی مزایای بسیاری برای انسان دارند که هرگز قابل مقایسه با فرش ماشینی نیست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×