اخبار نساجی

ارزش روز واحدهای مسکونی خود را تخمین بزنید

 

ارزش روز واحدهای مسکونی خود را تخمین بزنید

در آستانه فصل نقل و انتقالات با رجوع به سامانه قیمت مرجع تهرانی‌ها به صورت آزمایشی می‌توانند ارزش روز واحد‌های مسکونی را تخمین بزنند.

مصطفی قلی‌خسروی ـ رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک ـ در گفت‌وگو با  ایسنا، درباره‌ی تعیین قیمت ملک براساس کدپستی اظهار کرد: این طرح در راستای کنترل قیمت مسکن و اجاره‌بهای آن در سال جاری قرار است اجرایی شود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که این طرح از سوی وزارت راه و شهرسازی در دست اجراست باید گفت در مراحل اولیه کار به سر برده و همان طرحی است که قرار بود برای کنترل اجاره بها اجرایی شود.

قلی‌خسروی با تاکید بر این‌که طرح هنوز در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: هنوز نه آدرس سامانه برای رجوع به جزییات طرح مشخص است و نه به مرحله‌ی اجرا رسیده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک درباره‌ی تعداد معاملاتی که در روز ثبت می‌شود، تصریح کرد: علی‌رغم این‌که در فصل نقل و انتقالات هستیم روزانه ۶ الی ۷ هزار معامله ثبت می‌شود که این رقم نشان‌دهنده رکود در معاملات بازار مسکن است.

وی درباره طرح تعزیراتی سال گذشته با تاکید بر این‌که تنها یک درصد از فعالان عرصه‌ی معاملات مسکن تعزیراتی شدند، گفت: ولی اگر قرار باشد این رقم افزایش یابد، دولت به این موضوع وارد شده و آن را کنترل می‌کند.

به گزارش ایسنا، پیش از این شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود که به زودی امکان رویت قیمت رسمی و واقعی ملک از طریق ورود کد پستی میسر خواهد شد.

بر اساس این طرح تهرانی از این پس می‌توانند با مراجعه به سایت اعلام «قیمت مرجع» و ورود کد پستی قیمت واقعی ملک مسکونی خود را رویت کنند.

سایت اعلام ” قیمت مرجع” که ترکیبی از سامانه رهگیری و سامانه کد پستی و نقشه GIS شهر تهران است ظرف دو هفته آینده به صورت آزمایشی از سوی وزارت راه و شهرسازی شروع به فعالیت می کند و از ابتدای فصل نقل و انتقال همه مالکان آپارتمان‌های مسکونی، همه متقاضیان خرید مسکن و همه مشاوران املاک می توانند با مراجعه به این سامانه ارزش روز واحد مورد نظر خود را رویت کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×