اخبار فرش ماشینی

ارتقای کیفی فرش آسیب‌های تولیدکننده داخلی را جبران می‌کند

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف روستایی استان آذربایجان شرقی گفت: تولید فرش دستباف با وجود پایین بودن دستمزد همچنان ادامه دارد و در مناطق روستایی زنان به قالیبافی مشغول هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صفر امانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: افزایش قیمت نهاده‌های تولید به خصوص مواد اولیه باعث بالا رفتن قیمت تمام شده فرش می‌شود و اختلاف قیمت فرش دستباف با فرش ماشینی و دیگر کفپوش‌های بافته شده به این علت است که فرش دستباف به عنوان هنر اصیل ایرانی از جایگاه خاصی برخوردار بوده و مسلماً مصرف‌ کننده داخلی علاوه بر تأمین نیاز خود توجه به هنر را نیز مد‌نظر دارد.

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری فرش دستباف روستایی به‌ طور عمده از سوی شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه استانی آن‌ها که شامل ۳۰ شرکت تعاونی و یک اتحادیه استانی است، صورت می‌گیرد.

امانی فراهم کردن زمینه صادرات فرش دستباف و رفع موانع صدور، افزایش قیمت، تولید هدفمند و به‌کارگیری طرح و نقشه‌های مورد قبول مشتری را از مهم‌ترین عوامل ارتقای کیفی تولیدات فرش بیان کرد و ادامه داد: ارتقای کیفی فرش عامل جبران آسیب‌های تولیدکننده داخلی به ویژه تولیدات روستایی است.

وی گفت: سر و سامان دادن به فرش دستباف روستایی، انتقال اندازه و سلیقه‌های بازارهای هدف به اعضای اتحادیه، کنترل کیفیت تولید، جلوگیری از تولید کور، حفظ هویت و شهرت قالی آذربایجان در بازارهای دنیا و دستیابی به تولید بهتر و فروش بیشتر از جمله اهدافی است که اتحادیه تعاونی های فرش دستباف روستایی استان به دنبال تحقق آن است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×