اخبار نساجی

اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان به صنوف انرژی‌بر/ سود تسهیلات؛ ۵ و ۷ درصد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تغییر تجهیزات در صنوف انرژی‌بر، گفت: در روزهای آینده سازمان هدفمندی یارانه‌ها ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت یارانه سود اختصاص می‌دهد.

محمدعلی ضیغمی در گفتگو با مهر با اشاره به اجرایی شدن بسته حمایت از اصناف گفت: بر اساس بسته حمایتی اصناف در جریان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات به صنوف انرژی‌بر پرداخت خواهد شد که بر این اساس، کار بررسی مدارک ارایه شده از سوی واحدهای متقاضی در حال انجام است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در واقع اولویت ارایه تسهیلات به صنوف تولیدی و در میان صنوف تولیدی، صنوف انرژی‌بر و نیز صنوف خدماتی که میزان استفاده از منابع انرژی در قیمت تمام‌شده آنها قابل توجه بوده، است.

وی تصریح کرد: صنوف واجد شرایط از طریق سایت مخصوصی که در معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت راه‌اندازی شده،  اقدام به ثبت نامه کرده‌اند و بررسی‌های لازم برای اولویت‌بندی آنها در پرداخت تسهیلات در حال انجام است.

به گفته ضیغمی، در این رابطه توافق‌نامه‌ای نیز با بانک ملی به امضا رسیده تا این بانک، به عنوان عامل وارد شده و کار پرداخت تسهیلات را انجام دهد. در این راستا مقرر شده تا سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز ۲۵۰ میلیارد ریال بابت پرداخت یارانه سود تسهیلات در اختیار بانک ملی قرار دهد تا صنوف بتوانند با شرایط بهتری، تسهیلات دریافت کنند.

وی اظهار داشت: هم اکنون توافق‌نامه میان وزارت صنعت، معدن و تجارت با بانک ملی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارایه شده است تا این سازمان بتواند به سرعت کار ارایه تسهیلات را انجام دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ضیغمی در خصوص نرخ سود تسهیلات مذکور گفت: نرخ سود در قالب بسته سیاستی- نظارتی بانک مرکزی تعیین شده و بر اساس آن، نرخ تسهیلات جعاله برای دوره‌های کوتاه‌مدت دو ساله ۱۱ درصد و برای بیش از آن، ۱۴ درصد است؛ ضمن اینکه پیش‌بینی شده تا از محل یارانه‌ ۲۵ میلیارد تومانی سود تسهیلات، با هماهنگی مرکز امور اصناف و بازرگانان، بین ۶ تا ۷ درصد سود تسهیلات دریافتی از سوی صنوف، از محل این یارانه پرداخت شود.

وی اظهار داشت: با احتساب این موضوع، واحدهای تولیدی- صنفی انرژی‌بری که مشمول دریافت تسهیلات با دوره بازپرداخت حداکثر دو ساله می‌شوند باید حداکثر ۵ درصد سود پرداخت کنند و واحدهای که متقاضی بازپرداخت تسهیلات در دوره‌ای بیش از دو سال هستند نیز حداکثر ۷ درصد یارانه سود دریافت می‌کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×