اخبار نساجی

اختصاص ارز مبادله‌ای به برخی از تعرفه‌ها ممنوع شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اعلام کرد: شماره تعرفه‌های ۳۹۰۳۱۱۹۰،۳۹۰۳۱۹۱۰،۳۹۰۳۱۹۲۰،۳۹۰۳۱۹۹۰،۳۹۰۹۰۰۰، ۹۶۱۹۰۰۱۰ و۹۶۱۹۰۰۹۰ مشمول ارز متقاضی است و قابلیت استفاده از ارز سیستم بانکی را ندارد.

بر این اساس ثبت سفارش این تعرفه‌ها، صرفا از محل ارز متقاضی امکان‌پذیر است و از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل در ۸ فروردین ماه، اختصاص ارز مبادله‌ای به هر میزان به منظور واردات تعرفه‌های مذکور ممنوع است.

گفتنی است، پلی‌استایرن، معمولی(GPPS)، مقاوم دربرابر ضربه (HIPS)، پوشک کامل بزرگسالان به طوری که طول پوشش خارجی آن ۶۶۰ میلیمتر باشد، حوله‌های بهداشتی (Pads) و تامپون‌ها، پوشک و پوشک کامل بچه و اشیاء مشابه از هر جنس از جمله کالاهای تعرفه‌های یاد شده است.

گفتنی است، سازمان توسعه تجارت در نامه دیگری نیز که در ۸ فروردین ماه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ارسال شده اعلام کرده است که ثبت سفارش فویل آلومینیوم به ضخامت حداکثر هفت میکرون نیز از ارز متقاضی به ارز مبادله‌ای تغییر کرده  و واردات این کالا با ارز مبادله ای بلامانع است.

بنا براین گزارش، اوایل اسفندماه ۹۴ نیز در نامه‌ای اختصاص ارز مبادله‌ای به هر میزان به منظور واردات کالاهایی همچون فولادهای تندبر، فولاد فنری کم‌سیلیکون، فولاد فنری کرم وانادیوم و مفتول‌های ممزوج سرد کشیده، آنبل و فسفاته شده به صورت کلاف به قطر ۵ تا ۳۵ میلیمتر ممنوع اعلام شده بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×