اخبار نساجی

شش روش امیدوار کننده برای بهبود اتوماسیون در صنعت نساجی

مهلقا صدوقی – تحریریه مجله کهن

اتوماسیون باعث ایجاد تغییرات اساسی در بسیاری از صنایع از جمله نساجی، شده است. در اینجا به شش روش برای ارتقای صنعت نساجی از طریق اتوماسیون اشاره شده است.

۱. کمک به شرکت‌ها در رفع نیازهای جدید
با گسترش ویروس همه گیر کووید-۱۹، بسیاری از تولیدکنندگان برای کمک به رفع تقاضای روزافزون ماسک و سایر تجهیزات محافظتی دست به کار شدند. ایستمن (Eastman) ماشین‌های برش اتوماتیک پارچه را ارائه می‌دهد. این دستگاه الگوها و ایجاد شده توسط رایانه‌های دیگر را برای شما ارسال می‌کند تا اعمال تغییر عملکرد دستگاه برای شما آسان شود و تولید افزایش پیدا کند.

۲. بهبود راه‌حل‌های استفاده از منسوجات بازیافتی
لباس‌های تولید شده از مواد بازیافتی بیشتر از قبل مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند. با این حال، بازیافت لباس‌های تولید شده از مخلوط‌های پنبه و پلی استر به دلیل مشکل در باز کردن تاب نخ، بسیار دشوار است. H&M اخیراً برای انجام اینکار از دستگاه خودکار استفاده کرده است. این دستگاه حتی از آب تصفیه شده، گرما و مواد شیمیایی بازیافت شده در یک سیستم حلقه بسته استفاده می‌کند.

۳. افزایش راندمان رنگرزی و تکمیل
دستگاه‌هایی وجود دارند که گزینه‌های اتوماسیون پارچه را برای مراحلی مانند رنگرزی و افزودن نرم‌کننده تسهیل می‌کنند.

۴. ساده‌سازی روند دوخت
با وجود افزایش فرصت‌های استفاده از اتوماسیون در صنعت نساجی، برای انجام برخی از مسئولیت‌ها مثل تغذیه پارچه به چرخ خیاطی همچنان به نیروی انسانی نیاز است. شرکت Sewbo با کمک یک ماده سخت کننده محلول در آب‌، پارچه‌ها را خیس می‌کند تا به بازوی رباتیک اجازه دهد آنها را برداشته و از زیر چرخ خیاطی عبور دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۵. تسریع فرایند کنترل‌ کیفیت
متخصصان نساجی باید نقص‌های رول‌های پارچه‌ و لباس‌های تکمیل شده را بررسی کنند. اتوماسیون می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز اینکار را با سرعت بیشتری انجام دهد.

۶. کاهش هزینه‌های کلی تولید
بسیاری از شرکت‌ها برای ادامه رقابت در بازار، رویکردهای اتوماسیون پارچه را پیش می‌‌گیرند. حتی اگر یک شرکت تمام مراحل تولید منسوجات خود را به طور خودکار انجام ندهد، نتایج حاصل از اتوماسیون یک یا چند مورد می‌تواند باعث صرفه جویی در هزینه‌های تولید شود.

 

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×