اخبار نساجی

آمریکا به یونانی دیگر تبدیل نمی شود

وزیر دارایی آمریکا گفت اقتصاد آمریکا در شرایط مناسبی برای مقاومت در برابر افزایش قیمت بنزین قرار دارد و این کشور به یونانی دیگر تبدیل نمی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی تیموتی گیتنر تاکید کرد افزایش زود هنگام دمای هوا در آمریکا طی زمستان موجب کاهش هزینه های انرژی برای مردم این کشور شده است .

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد اقتصاد آمریکا اکنون در شرایط بهتری برای مقابله با فشارهای ناشی از افزایش قیمت انرژی قرار دارد. قیمت گاز طبیعی در آمریکا کاهش یافته است و به همین علت هزینه کل انرژی برای خانوارهای آمریکایی با کاهش روبرو شده است .

بر این اساس افزایش چشمگیر قیمت بنزین در شش ماه نخست ۲۰۱۱ موجب افت چشمگیر رشد اقتصادی آمریکا شد . قیمت هر گالن بنزین از ابتدای سال ۲۰۱۲ میلادی نیز بیش از ۶۴ سنت افزایش داشته است . افزایش قیمت بنزین تاثیر منفی زیادی بر زندگی عادی شهروندان آمریکایی داشته است به طوری که این مساله موجب کاهش محبوبیت باراک اوباما شده است .

بسیاری از کارشناسان انرژی سیاستهای نادرست دولت آمریکا را عامل اصلی افزایش قیمت بنزین می دانند . گیتنر افزود هنوز خیلی زود است که بخواهیم در خصوص تاثیرات منفی افزایش قیمت بنزین بر اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۱۲ اظهار نظر کنیم .

وی در ادامه گفت آمریکا در شرایطی نیست که به یونان دیگری تبدیل شود و واشنگتن می تواند با اجرای سیاستهای مناسب مالی و اقتصادی کسری بودجه خود را بدون تاثیر منفی بر رشد اقتصادی ، کاهش دهد .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در ادامه افزود افزایش ۳۰ درصدی مالیات بر ثروتمندان آمریکایی که بیش از یک میلیون دلار در سال در آمد دارند تاثیر منفی بر رشد اقتصادی و سرمایه گذاری در آمریکا نخواهد داشت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×