اخبار فرش ماشینی

آغاز عملیات اجرایی شهرک صنفی اهر در ۱۵ هکتار

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از آغاز عملیات شهرک صنفی اهر در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، غلامعلی راستی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اهر با اشاره به صدور مجوز تأسیس شهرک صنفی در این شهرستان اظهار کرد: با راه‌اندازی این شهرک ضمن ساماندهی مشاغل پرسر و صدا و فنی در سطح شهر، از پراکندگی اینگونه مشاغل جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، مکانی مناسب برای فعالیت مشاغل فنی، کارگاه‌های کوچک زودبازده صنعتی و خدماتی فراهم می‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: آغاز به کار این شهرک در سطح شهرستان کمک موثری را به اشتغال‌زایی منطقه خواهد کرد.

این مسئول تصریح کرد: با هماهنگی به عمل آمده با بانک رفاه به کلیه واحدهای صنعتی که در این شهرک سرمایه‌گذاری و فعالیت کنند، به منظور تجهیز و راه‌اندازی واحدهای مختلف تولیدی و خدماتی زیرپوشش مجامع امور صنفی تسهیلات کم‌بهره بانکی پرداخت خواهد شد.

راستی،با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی شهرستان اهر در زلزله اخیر مردادماه سال‌جاری خسارت جدید دیده‌اند، افزود: با مشارکت و تعامل بانک صنعت و معدن از محل ۳ درصد اعتبارات تخصصی، این بانک تسهیلات بانکی در اختیار واحدهای صنعتی آسیب دیده از زلزله قرار می‌دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، با انتقاد از کم‌توجهی کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری به صنعت قالیبافی شهرستان اهر که بیش از ۱۰ هزار نفر به شغل قالیبافی اشتغال دارند، گفت: با وجود تعداد زیاد متقاضی برای دریافت تسهیلات بانکی به منظور فرش‌بافی، امسال فقط ۱۱۲ نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند که بسیار ناچیز است.

وی در ادامه همچنین از آمادگی این سازمان برای ایجاد نمایشگاه دائمی در شهرستان اهر در کنار شهرک صنفی اهر خبر داد و افزود: از محل تسهیلات سازمان توسعه تجارت آمادگی داریم به احداث این طرح نیز کمک کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×