اخبار فرش ماشینیاسلاید شوگزارش نمایشگاه ها

کاشفی ؛ سالن ۸ و ۹ در اختیار سوگلی‌ها نیست!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

یازدهمین نمایشگاه فرش ماشینی تهران :: در دو سال اخیر برخی شرکتها سعی کردند یازدهمین نمایشگاه فرش ماشینی تهران را تحریم کنند و با شکل گیری نمایشگاه شهر آفتاب نیز جسارت آنان بیشتر شد، اگر بخواهیم شفاف‌تر درمورد مخالفت برخی شرکت‌ها برای عدم حضور در نمایشگاه صحبت کنیم باید بگوییم که نظر برخی از این عزیزان این است که مجری برگزاری سالن هشت و نه را در اختیار سوگلی‌های خود قرار می‌دهد، در این مورد نظر آقای داوود کاشفی مجری این رویداد را جویا شدیم . ایشان به خبرنگار مجله کهن در این مورد گفت :

یک شکایت که خیلی از برند ها از ما دارند این است که ما یک سالن خیلی خوب داریم به نام سالن هشت و نه و یک سری سالن را داریم که از کیفیت سالن هشت و نه برخوردار نیستند. این درواقع ضعف شرکت ما نیست، بلکه ضعف ساختاری سایت نمایشگاه های تهران است. که البته در طی پنج سال اخیر به این تصمیم رسیده‌اند که باقی سالن‌ها را بازسازی کنند و سالن های استاندارد و جدیدی را تحویل مجموعه نمایشگاهی دهند. اما مشکلات نقدینگی و تامین بودجه این اجازه را برای نوسازی به آنها نداده است.

اما من به طور دقیق اطلاع دارم که در دستور کار شرکت سهامی نمایشگاه‌ها هست که سالن ده الی پانزده به طور کامل تخریب شوند و با استاندار های لازم و جدید بازسازی صورت گیرد. در نحوه برگزاری نمایشگاه‌ها یک روند اصولی و استانداردی وجود دارد. اجازه دهید من از دوستانی که در پنج سال گذشته در نمایشگاه دموتکس هانوفر شرکت کرده‌اند سوالی بپرسم. آیا در پنج سال گذشته تغییری در محل غرفه شرکت‌های غرفه گذار حاضر در نمایشگاه هانوفر رخ داده است؟ در اینجا عنوان یک مسئله‌ای را لازم می‌دانم. خریدار خارجی مثل خریدار ایرانی نیست.

نمایشگاه فرش ماشنی تهران
نمایشگاه فرش ماشینی تهران

آنها قبل از اینکه در یک رویدادی حاضر شوند می‌دانند بایستی به سراغ چه غرفه‌ای بروند و محصول مورد نظر را از کجا تهیه کنند. این مسئله ثابت بودن محل غرفه‌ها در سالن‌های اصلی در واقع یک نظم نمایشگاهی و یک قاعده کلی است که ما از آن به شدت دفاع می کنیم. شما به عنوان شرکت غرفه گذار وقتی یک سال وارد نمایشگاه می‌شوید و نقطه‌ای را برای اسکان و قرارگیری غرفه مورد نظر انتخاب می‌کنید برای آن هزینه می‌کنید و تمایل دارید دیگران به راحتی شما را پیدا کنند.

شرکت هایی که در سالن هشت و نه حضور دارند سال هاست به صورت ثابت در نمایشگاه حاضر می‌شوند و قرار گرفتن در یک نقطه ثابت هم روش مناسبی است برای پاسخ به زحمات چندین ساله آنها. ما در شرکت توسعه اوراسیا نوید، هیچوقت به هیچکس به عنوان سوگلی نگاه نکرده‌ایم و از هیچکس یک هزارتومنی مازاد بر آن چیزی که تکلیف نمایشگاه بوده نگرفته‌ایم. علی رغم این مسئله که سایر همکاران ما در دیگر حوزه‌های برگزاری رویدادهای بین‌المللی تهران هستند با استفاده از نکته‌ای تحت عنوان اسپانسرینگ درنمایشگاه اقدام به فروش محل‌های خوب و بکر سالن‌های نمایشگاه به برخی شرکت‌ها می‌کنند.{یکی از شاخص های گرفتن اسپانسر اختصاص غرفه در نقاط مناسب سالن ها می‌باشد.}

ما در طول سه سال اخیر فقط و فقط از عنصری تحت عنوان تعرفه دوبرابر سالن‌ها که به غرفه های ورودی اختصاص می‌یابد و شرکت نمایشگاه ها این مجوز را به مجریان برگزاری داده که برای کسری های نقدینگی از این آیتم بهره ببرند استفاده کرده‌ایم. در این چند سال اخیر هم کسی با این موضوع مخالفتی نداشته بود و اعتراضی به ما منعکس نشده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

یازدهمین نمایشگاه فرش ماشینی تهران در تاربخ ۲۲ لغایت ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ در  بزرگراه چمران – محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

‫——————————-‬

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر :‌  لیست شرکت کنندگان یازدهمین نمایشگاه فرش ماشینی 

‫——————————-‬
تحریریه مجله نساجی کهن

ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×