اخبار نساجی

گلایه مدیر عامل بانک ملی از نرخ‌های سود غیرمجاز

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

گلایه مدیر عامل بانک ملی از نرخ‌های سود غیرمجاز

مدیر عامل بانک ملی با اشاره به توافق بانک‌ها بر نرخ بین هفت تا ۲۰ درصد تصریح کرد که نرخ‌های سود بالاتر از این رقم خلاف توافق بین بانک‌هاست و بانک مرکزی به آن رسیدگی خواهد کرد.

فرشاد حیدری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، در مورد نرخ سودهای سالانه بالاتر از ۲۰ درصد برخی بانک‌ها و موسسات مالی که پیش از این رییس کل بانک مرکزی نیز با تایید وجود این تخلف در این مورد هشدار داده بود، گفت: این نرخ‌های سود خلاف توافقی است که چه بانک‌ها و چه شورای هماهنگی بانک‌ها تفاهم کرده بودند.

وی ادامه داد: توافق بر این بوده که نرخی را بین رنج خاصی بین هفت تا ۲۰ درصد مراعات کنیم و اگر کسی علاوه بر این عمل کرده از آن تفاهم تخلف کرده و بانک مرکزی حتما رسیدگی می‌کند.

حیدری همچنین در ارزیابی افزایش نرخ سود سپرده‌ها عنوان کرد: چون سر جمع نقدینگی کشور یک عدد واحد است، نرخ سود که نمی‌تواند مجموع نقدینگی کشور را افزایش دهد. اما تغییر نرخ سود طبقه‌بندی شده است و میزان سپرده‌ها را تغییر می‌دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی متذکر شد: اگر نرخ‌ها پایین باشند ممکن است سپرده‌ها به سمت جاری و کوتاه‌مدت حرکت کنند اما اگر نرخ‌ها بالا بروند ممکن است به سمت مدت‌دار بروند و‌ آن وقت به شبه پول تبدیل می‌شوند که مدیریت و تزریق آن‌ها به واحدهای تولیدی راحت‌تر و مدیریت شده اعمال خواهد شد.

مدیر عامل بانک ملی تصریح کرد: در نتیجه تغییراتی که در نرخ اعمال شد به ثبات تسهیلات‌دهی بانک‌ها کمک کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×