اخبار نساجی

کاهش رشد اقتصادی آلمان اروپا را تهدید می کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که کاهش احتمالی رشد اقتصادی آلمان طی ماههای آینده کل اقتصاد اروپا و منطقه یورو را به شدت تهدید می کند.
به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از آسوشیتد پرس ، در حالی که بحران مالی و بدهی منطقه یورو فشار شدیدی بر اقتصاد آلمان وارد کرده است ولی این کشور طی ماههای گذشته توانسته است روند رو به رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری را ادامه دهد .

نرخ بهره استقراض در آلمان هم اکنون پایین ترین حد در بین کشورهای عضو یورو است ولی به اعتقاد کارشناسان اقتصادی این روند دیر زمانی طول نخواهد کشید و آلمان نیز با روند نزولی رشد اقتصادی روبرو خواهد شد .

بر اساس این گزارش ، رابطه اقتصاد آلمان با اروپا یک رابطه دو طرفه است . بی شک نجات منطقه یورو از بحران مالی و بدهی اخیر به نفع اقتصاد آلمان نیز خواهد بود . رهبران ایتالیا و اسپانیا و فرانسه از سایر رهبران اروپایی خواسته اند تا با انتشار اوراق قرضه مشترک یورو موافقت کنند ولی آلمان همچنان با این پیشنهاد به شدت مخالفت می کند .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی انتشار اوراق قرضه یورو موجب کاهش نرخ بهره استقراض در ایتالیا و اسپانیا خواهد شد . بر این اساس ، آلمان بزرگترین اقتصاد منطقه یورو است و نگرانیها نسبت به رشد و رونق اقتصادی این کشور تاثیر منفی زیادی بر رشد اقتصادی اروپا خواهد داشت .

کاهش اعتماد تجاری در آلمان طی ماه ژوئن به شدت نگران کننده است . تازه ترین آمارهای اقتصادی نیز نشانگر روند نزولی تولیدات صنعتی آلمان است . نرخ بیکاری آلمان هم اکنون ۵.۴ درصد است . میزان فروش کالاهای صنعتی آلمان در بازارهای چین و آمریکا رو به افزایش است . پایین بودن نرخ بهره دریافت وام از سوی سرمایه گذاران را تسهیل کرده است ولی بحران مالی و بدهی منطقه یورو به شدت کل اقتصاد اروپا را تهدید می کند . بیش از ۶۰ درصد صادرات آلمان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا است .

رکود اقتصادی در یونان اسپانیا پرتغال و ایتالیا موجب کاهش تقاضا برای کالاهای صادراتی آلمان شده است . کاهش رشد اقتصادی آسیا نیز بر صادرات آلمان تاثیر گذار بوده است . آسیا بیش از ۱۶ درصد صادرات آلمان را دریافت می کند . صادرات آلمان به چین سال گذشته بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است و این مساله نقش مهمی در دستیابی به رشد اقتصادی ۳ درصدی آلمان در سال ۲۰۱۱ داشته است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تولید ناخالص داخلی آلمان در سال ۲۰۱۱ میلادی به بیش از ۲.۵۷ تریلیون یورو معادل ۳.۴۲ میلیارد دلار رسیده است که این رقم معادل ۲۷ درصد اقتصاد منطقه یورو است . نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله دولت آلمان به ۱.۵۶ درصد رسیده است که این رقم حتی کمتر از نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا است .

دولت آلمان پیش بینی کرده است رشد اقتصادی این کشور امسال به کمتر از ۰.۷ درصد خواهد رسید . داگلاس الیوت کارشناس ارشد موسسه بروکینگز تاکید کرد با کاهش صادرات آلمان به کشورهای اروپایی مقامهای برلین احساس مسئولیت بیشتری در قبال کشورهای همسایه خود خواهند داشت . آلمان هنوز با تاثیرات منفی و واقعی بحران مالی و بدهی منطقه یورو روبرو نشده است . مرکل هنوز فشارهای ناشی از بحران مالی یورو را بر اقتصاد آلمان احساس نکرده است .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×