اخبار نساجی

پیشخند ؛ «وضع اقتصادی» یعنی چه؟

 

پیشخند ؛ «وضع اقتصادی» یعنی چه؟

«معاون اول رئیس جمهور: وضع اقتصادی مردم خوب است»

اصولاً ما در علم اقتصاد چند نوع وضع و بلکه چندین نوعپیشخند ؛ «وضع اقتصادی» یعنی چه؟ داریم که در ذیل به شرح آنها می پردازیم:

*وضع اقتصادی نوع اول: اصولاً گاهی منظور از وضع اقتصادی همان «شغل» آدم است که مثلاً مدیرعامل فلان شرکت باشد، وزیر باشد، معاون وزیر باشد ، رئیس کل بانک مرکزی باشد یا کارمند ساده باشد وغیره. فلذا اگر می گوییم وضع اقتصادی فلانی خوب است، یعنی، حداقل معاون اول یا دوم رئیس جمهور یک مملکت است .

* وضع اقتصادی نوع دوم: اصولاً گاهی منظور از وضع اقتصادی میزان مالکیت فرد بر اموال منقول و غیر منقول است( البته بسیاری از دانشمندان علم اقتصاد این مورد را نشانه وضع خوب اقتصادی نمی دانند فقط ما در ستون پیشخند به آن معتقدیم) فلذا وقتی می گوییم وضع اقتصادی فلانی خوب است یعنی مالک تعداد بیشماری شرکت و خانه و کارخانه و زمین و باغ و ویلا و غیر ه است که البته هیچکدام به بهبود وضع معیشتی فرد کمکی نمی کند و فقط مایه دردسر است!

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

* وضع اقتصادی نوع سوم: اصولاً گاهی منظور از وضع اقتصادی همان «حال » آدم است، فلذا وقتی یک نفر حالش خیلی خوب است ، فکر می کند حال و بلکه وضع اقتصادی همه مردم خوب است (همان که شاعر می فرماید : همه جا آرومه… الخ) ….

رئیس مان می گوید: اصولاً کار تو و این پیشخندت دارد به جاهای باریک می کشد، فلذا نیشت را ببند و پیشخندت را جمع کن ، این هزار تومان را بگیر و چار پنج تا بربری از سر کوچه بخر که با یک مثقال پنیر مانده توی یخچال بدهیم، بچه های سرویس اقتصاد نوش جان کنند…احتمالاً رئیس ما هم حالش خوب است، چون فکر می کند مثل چند روز قبل می شود با هزار تومان چهار یا پنج تا بربری خرید!

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×