اخبار نساجی

پبشنهاد قزاقستان و چین به ایران برای ساخت پالایشگاه ۶ میلیون تنی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معاون استاندار استان منگستائو قزاقستان پیشنهاد ساخت پالایشگاه نفت میان ایران، قزاقستان و چین را ارائه کرد و گفت: در زمان تحریم‌ها از بندر اکتائو به ایران پنج میلیون تن نفت صادر می‌شد که شرکت‌های چینی فعال این نفت را استخراج می کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، راکیمیک امیرژانوف معاون استاندار استان منگستائو قزاقستان در دیدار با افخمی راد رئیس سازمان توسعه تجارت ایران پیشنهاد سرمایه‌گذاری مشترک و تأسیس پالایشگاه نفت میان ایران، قزاقستان و چین را ارائه کرد و گفت : در زمان تحریم‌ها از بندر اکتائو به ایران پنج میلیون تن نفت صادر می‌شد که شرکت‌های چینی فعال این نفت را استخراج می‌کند.

امیرژانوف با اشاره به شرایط جغرافیایی قزاقستان و نفتخیز بودن مناطق جنوبی این کشور یادآور شد: بیشتر جمعیت قزاقستان در منطقه غرب این کشور ساکن هستند و نفت در مناطق جنوبی است. شرکت‌های چینی می‌خواهند نفت استخراج شده را از بندر اکتائو به بنادر شمالی ایران صادر کنند و همان حجم نفت را از بنادر جنوبی ایران به چین ببرند.
وی با بیان اینکه ایران و قزاقستان به ترتیب ۴۰ و ۳۰ درصد فرآورده‌های نفتی مورد نیازشان را وارد می‌کنند، تأکید کرد: طرف چینی پیشنهاد تأسیس پالایشگاه نفت با حجم شش میلیون تن در سال را با مشارکت ایران و قزاقستان ارائه کرده است.

معاون استاندار استان منگستائو قزاقستان با اشاره به سفر دکتر روحانی به این کشور تصریح کرد: به زودی مسئولان بانک مرکزی دو کشور ملاقاتی با یکدیگر خواهند داشت تا موانع پیش رو در بحث تسویه حساب بانکی برطرف شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم از طریق دریای خزر سطح تعاملات دو کشور را افزایش دهیم، تصریح کرد: سال آینده بندر اکتائو توسعه خواهد یافت و حجم بارگیری و تخلیه کالا از دو میلیون تن به چهار میلیون تن خواهد رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×