اخبار نساجی

پایه‌ های مالیاتی جدید اعلام شد

 

پایه‌ های مالیاتی جدید اعلام شد

رییس کل سازمان امور مالیاتی درباره لایحه اصلاح قانون مالیات‌ها گفت: این لایحه در ماه‌های گذشته به مجلس تقدیم شده و یک فوریت آن در صحن مجلس و کلیات آن در کمیسیون اقتصادی تصویب شده و هم اکنون جلسات آن، در کمیسیون های فرعی در حال اتمام است.

علی عسکری در یک نشست خبری در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی، افزود: به سرانجام رسیدن این لایحه، نیازمند سرعت عمل بیشتر کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون اصلی در بررسی‌ها است.

وی با بیان این‌که در این لایحه هیچ نرخی اضافه نشده است، ادامه داد: در مورد نرخ‌های مالیاتی کاهش هم داشته ایم، مانند مالیات حقوق بگیران بخش خصوصی و فعالان بخش مشاغل که در لایحه کاهش یافته‌اند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در عین حال گفت: البته پایه‌های مالیاتی جدیدی همچون مالیات بر ثروت، مالیات بر مجموع درآمد با احتساب هزینه‌ها و مالیات زیست‌محیطی برای واحدهای آلاینده و کالاهای آلاینده در لایحه اصلاحی اضافه شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی درخصوص میزان معافیت حقوق در پیش نویس لایحه بودجه سال آینده اعلام کرد: این رقم ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که معافیت مالیاتی برای حقوق ماهانه ۶۰۰ هزار تومان است.

رییس سازمان مالیاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده گفت: حدود ۱۴۰ هزار و ۹۴۴ شخص حقوقی و ۱۹۰ هزار و ۵۰۵ شخص حقیقی در این نظام مالیاتی ثبت نام کرده اند.

وی افزود: در دوره منتهی به پاییز، ۱۹۶ هزار اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده دریافت شد، ضمن اینکه مجموع مالیات بر ارزش افزوده و عوارض دریافتی در پاییز امسال، ۲ هزارو ۹۶۴ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ، یکهزار و ۸۶۵ میلیارد تومان مالیات و یکهزار و ۹۸ میلیارد تومان عوارض دریافت شده است.

عسکری ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده دریافتی در سه دوره سال جاری ۴ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان و عوارض نیز ۳ هزار و ۳۹۸ میلارد تومان بوده است.

وی درآمد مالیاتی پیش بینی شده در بودجه سال ۱۳۹۲ را ۴۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: البته امکان تغییر این رقم، در لایحه بودجه وجود دارد.

رییس سازمان مالیاتی همچنین تاکید کرد که پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی و مراکز نیروی انتظامی الزامی است.

وی افزود: هرچند پلیس راهور در روزهای گذشته اخباری مبنی بر “معافیات نقل و انتقال خودرو در مراکز نیروی انتظامی از پرداخت مالیات” منتشر کرده است، اما مالیات از هر نوع انتقال خودرو دریافت می شود.

عسکری همچنین از ابلاغ برگ تشخیص مالیات بانک مرکزی در حدود ۱۰ روز پیش به این بانک خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات برای بانک مرکزی در نظر گرفته شده که از این رقم تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و مابقی نیز دیافت خواهد شد.

وی از رسیدگی به وضعیت ابراز مالیات طلا فروشان خبر داد و افزود: هم اکنون آمارها نشان می دهد که طلا فروشان، مالیات ابرازی را کمتر از میزان دریافتی خود، به سازمان امور مالیاتی اعلام می کنند. البته عمده طلافروشان تمام مالیات دریافتی از مشتریان را به سازمان امور مالیاتی ابراز می کنند.

معاون وزیر اقتصاد درباره عملکرد سازمان امور مالیاتی در ۱۰ ماهه سال جاری گفت: درآمد مالیاتهای مستقیم در ۱۰ ماهه امسال، ۱۸ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بوده که این رقم، حدود ۱۰ درصد رشد داشته و در این بخش ۸۱ درصد پبش بینی ها محقق شده است.

وی ادامه داد: درآمد مالیاتهای غیرمستقیم (کالا و خدمات) حدود ۵۸ هزار و ۸۰ میلیارد تومان بوده که ۴۵ درصد رشد داشته و ۱۰۲ درصد محقق شده است.

عسکری اعلام کرد: مجموع مالیات دریافتی در مدت مذکور ۱۷ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد دارد که ۸۵ درصد پیش بینی ها محقق شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به روند کنونی تحقق درآمدهای مالیاتی در دو ماهه پایانی سال، رشد مناسبی داشته باشد و بیش از ۹۰ درصد پیش بینی ها محقق شود.

رییس سازمان مالیاتی با اشاره به اجرای طرح جامع مالیاتی در چند ماه گذشته گفت: ۱۴ ماژول (برنامه) این طرح تهیه شده و بر این اساس قرار است تا پایان امسال، ۱۲ ماژول دیگر تهیه شود.

وی افزود: هم اکنون در مرحله آزمایش یکپارچکی ماژول ها با یکدیگر هستیم و به زودی کار میدانی پایلوت طرح ، عملیاتی می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×