اخبار نساجی

پارس جنوبی دومین تولید کننده گاز جهان می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پارس جنوبی دومین تولید کننده گاز جهان می شود

با اجرای سند راهبردی منطقه ویژه پارس جنوبی، این منطقه دومین تولید کننده گاز جهان خواهد شد.

مسعود نصوری ـ مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این که سند راهبردی منطقه ی ویژه پارس جنوبی به دستور مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در حال تدوین است، گفت: با اجرای این سند منطقه ی پارس جنوبی به دومین تولید کننده ی گاز جهان با ترکیب میادین مشترک و غیرمشترک تبدیل خواهد شد.

به گفته ی وی، اگرچه منطقه پارس جنوبی مقام دوم در تولید گاز جهان را خواهد داشت، اما با اجرای سند راهبردی منطقه، رتبه ی اول پالایش متعلق به این منطقه خواهد بود.

در همین رابطه موسی سوری ـ مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس، نیز با اظهار این که باید تولید گاز از میدان گازی پارس جنوبی به یک میلیارد متر مکعب برسد، گفت: ۸۰۰ میلیون متر مکعب آن از بخشهای مشترک و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آن از بخش غیر مشترک میدان گازی پارس جنوبی خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر تولید از ۱۰ فاز اول پارس جنوبی تا کنون عملی شده است که روزانه بیش از ۲۹۰ میلیون متر مکعب گاز در روز از این فاز ها تولید می شود. البته با تکمیل ۲۹ فاز استاندارد میدان مشترک پارس جنوبی، تا پایان سال ۱۳۹۳ حجم تولید گاز کشور به مرز روزانه ۸۰۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

همچنین سه میدان بزرگ گازی و البته غیر مشترک فردوسی، گلشن و پارس شمالی در منطقه ویژه پارس جنوبی نیز واقع شده که تا کنون برداشت از آنها آغاز نشده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همچنین با اشاره به این که با اجرای این سند، منطقه ی پارس جنوبی مقام اول پتروشیمی جهان را به دست خواهد آورد، گفت: در حال حاضر ۱۳ مجتمع پتروشیمی در این منطقه ساخته شد که باید ۱۳ مجتمع دیگر نیز در آینده ساخته شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×