اخبار فرش ماشینی

وزیر صنعت، فرش را به ورطه نابودی کشیده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

مالک اژدر حسنی عصر امروز در مراسم گشایش نمایشگاه فرش دستباف در اردبیل اظهار کرد: ما انتظار داشتیم وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم توجه جدی به صنعت فرش داشته و تصمیمات او خانواده فرش را خوشحال کند اما در این سه سال سیاست‌های غلط همراه با رکود بازار فرش بافندگان را اذیت می‌کند به طوریکه بی‌توجهی وزیر به حوزه فرش واقعاً آزاردهنده است.

وی با بیان اینکه کیفیت تولید فرش افزایش یافته ولی بازار فروشی وجود ندارد، تصریح کرد: در استان اردبیل تولید فرش خانگی بیشتر با رج‌شمارهای بالا و طرح ماهی و افشان مورد توجه قرار گرفته ولی بی‌توجهی‌ها در هنر صنعت فرش این عرصه را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است.

رئیس اتحادیه بافندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف استان گفت: متأسفانه با بی‌توجهی وزیر صنعت، معدن و تجارت مرکز ملی فرش ایران نیز رو به افول و انحلال گذاشته و نکته جالب توجه اینکه در این سال‌ها غفلت و بی‌توجهی افزون‌تر شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یک طبقه مرکز ملی فرش ایران در اختیار دخانیات است!

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: آنچه که مایه تأسف است اینکه یک طبقه از مرکز ملی فرش ایران در اختیار دخانیات ایران قرار گرفته و یک کالا و محصول غیر فرهنگی را در کنار کالای هویتی و فرهنگی همچون فرش قرار دادند که این نشان می‌دهد وزیر صنعت، معدن و تجارت به این حوزه کاملاً بی‌تفاوت است.

وی از رئیس جمهور خواست تا به جای وزیر صنعت، معدن و تجارت به داد فرشبافان و تولیدکنندگان این عرصه برسد چرا که بیش از ۲ میلیون نفر در کشور از این طریق ارتزاق می‌کنند و با این وضعیت رکود و بیکاری هنر صنعت فرش فرصت‌های شغلی را از دست می‌دهد.

حسنی ضرورت توجه ویژه دولت به هنر صنعت فرش به ویژه بیمه قالیبافان را به همراه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به بافندگان فرش یادآور شد و بیان کرد: با بیش از ۵ هزار تومان در این عرصه می‌توان اشتغال ایجاد کرد اما اینکه چرا به عرصه فرش عده‌ای بی‌تفاوت هستند، معنای آن را نمی‌فهمیم.

وی تعدد تشکل‌ها و مجموعه‌های فعال در عرصه فرش را نیز یکی دیگر از دغدغه‌ها و مشکلات توصیف کرد و ادامه داد: قطعاً در این شرایط به هم ریخته چیزی عاید بافندگان فرش نشده و خدمات کیفی نیز جای خود را به خدمات کمی می‌دهد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×