اخبار فرش ماشینی

وجود ۸۰ درصد کارخانجات فرش ماشینی در کاشان و آران و بیدگل

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 وجود 80 درصد کارخانجات فرش ماشینی در کاشان و آران و بیدگل

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۸۰ درصد کارخانجات فرش ماشینی و ۷۰ درصد تولید فرش ماشینی در کاشان و آران و بیدگل است.

دکتر نعمت‌اله مردانی ظهر روز پنجشنبه در نخستین همایش صنعت فرش ماشینی شکوه نساجی ایران، در دانشگاه آزاد این شهرستان صنعت فرش ماشینی را لکوموتیو صنعت نساجی و مؤثر در تولید و ارزش افزوده دانست و اظهار داشت: به روزرسانی و ارائه طرح‌های جدید در رونق و توسعه صنعت ماشینی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به وجود و استفاده از تعداد قابل توجهی از ماشین‌آلات فرش ماشینی دنیا در ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ دستگاه از دستگاه‌های جدید فرش ماشینی در کشور نصب است.

وی تصریح کرد: بسیاری از تغییراتی که کارخانجات تولیدکننده فرش ماشینی کشور در ماشین‌آلات جدید این صنعت ایجاد می‌کنند با پیشنهاد کارگران و صنعتگران فرش ماشینی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته وی تغییراتی که در ماشین‌آلات به لحاظ کمی و کیفی و همچنین طرح و نقشه اعمال می‌شود به پیشنهاد کارگران این بخش است و همین امر سبب شده تا جمهوری اسلامی در جهان پیش‌رو صنعت فرش ماشینی باشد.

مردانی با اشاره به فعالیت ۳۴ هزار نفر در صنعت فرش ماشینی کشور گفت: درحال حاضر نزدیک به یک‌هزار کارخانه فرش ماشینی در کشور فعال است که از این تعداد ۸۰۰ واحد آن در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل است.

وی تأکید کرد: ۸۰ درصد کارخانجات فرش ماشینی کشور و ۷۰ درصد تولید فرش ماشینی در شهرستان کاشان و آران و بیدگل است.

مردانی یادآور شد: طی ۱۰ ماه نخست امسال بالغ بر یک میلیارد دلار صادرات حوزه نساجی کشور است که از این میزان ۳۰۰ میلیون دلار آن کفپوش و ۲۲۰ میلیون دلار آن صادرات فرش ماشینی است.

وی همچنین میزان وزنی صادرات ۱۰ ماهه امسال را ۳۴ هزار تن اعلام و عنوان کرد: این میزان صادرات در ۱۰ ماهه امسال برابر با میزان صادرات وزنی یکسال قبل است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان نیز در این همایش، از فعالیت غیررسمی مرکز تحقیقات فرش ماشینی در این دانشگاه خبر داد و گفت: این مرکز از دو سال قبل به صورت غیررسمی فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون دو تحقیق در این مرکز انجام شده است.

منصور دیاری افزود: این مرکز تنها مرکز تحقیقات فرش ماشینی کشور است که در حال حاضر از هر ۱۰ پروژه فرش ماشینی که در دانشگاه‌های کشور انجام می‌شود دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در هفت تا هشت پروژه آن حضور فعال دارد.

وی همچنین خواستار تأسیس آزمایشگاه ملی فرش ماشینی ایران در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان و کمک و مساعدت وزارتخانه برای تحقق این امر شد.

نخستین همایش صنعت فرش ماشینی شکوه نساجی ایران توسط دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در سالن غیاث‌الدین جمشید کاشانی با حضور صنعتگران صنعت فرش ماشینی کاشان و آران و بیدگل و با تجلیل از صنعتگران نمونه صنعت فرش ماشینی و صنایع وابسته به آن برگزار شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×