اخبار نساجی

هیچ تمایلی به بنگاه‌داری نداریم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

هیچ تمایلی به بنگاه‌داری نداریم

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه برنامه‌های صنعت فولاد را با مشارکت بخش خصوصی به اجرا در می‌آوریم، تاکید کرد: هیچ تمایلی به بنگاه‌داری نداریم و از این پس نیز آن بخش از سهامی را که در اختیار داریم، واگذار خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون احمدی در نخستین جلسه هم‌اندیشی با مدیران بخش خصوصی فولاد کشور، از مدیران شرکت‌های خصوصی فولادی خواست که نظرات خود را برای تنظیم و تعادل بازار محصولات معدنی و صنایع معدنی به ویژه فولاد ارایه کنند، به‌گونه‌ای که برنامه‌های نیمه دوم سال و سال آینده با مشارکت حداکثری به اجرا در آید.
معاون وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت همچنین گفت:‌ مأموریت ما این است که در مناطقی سرمایه‌گذاری کنیم که محروم باشد یا ریسک پذیری بالایی دارد و به طور کلی سرمایه گذاری بخش خصوصی در آن جذاب نباشد. وی تصریح کرد: هیچ تمایلی به بنگاه‌داری نداریم و از این پس نیز آن بخش از سهامی که در اختیار داریم را واگذار خواهیم کرد.

در این جلسه شمس‌اردکانی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی نیز خواهان محدود شدن شرایط صادرات سنگ‌آهن شد و گفت: چنانچه سنگ آهن صادراتی در داخل کشور مصرف شود ،تولید فولاد خام افزایش می یابد و همزمان واردات از بین می‌رود و از خروج ارز نیز جلوگیری خواهد شد.

سپس مدیرعامل شرکت فولاد و نورد یزد اظهار داشت: با واگذاری امور تولیدی و توسعه‌ای فولاد به بخش خصوصی ، به‌ سرعت شاهد پیشرفت این صنعت در کشور خواهیم شد. محمد احرامیان با تاکید بر این‌که تولید رقابتی مهم‌ترین عاملی است که از سوی بخش خصوصی مورد توجه قرار می‌گیرد، ادامه داد: بسیاری از معادن سنگ‌آهن که در محدوده مرکز ایران واقع شده قابلیت توسعه دارند که با توجه به سیاست‌های جدید می‌توان آنها را به بخش خصوصی واگذار کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین محمدحسن عرفانیان از مدیران باسابقه فولاد جایگاه صنعت فولاد به عنوان صنعتی مادر در افزایش اشتغال و درآمد مورد اشاره قرار داد و گفت: بسیاری از کشورها امور زیربنایی، ‌انرژی و به طور کلی توسعه زیربخش‌ها را با استفاده از «فولاد» عملی ساخته و مصرف انرژی، حمل و نقل و ساخت جاده و راه آهن را با توسعه فولاد، ‌اقتصادی کرده‌اند.

پس از وی، ابویی مدیرعامل شرکت فولاد بافق جایگزینی تفکر خصوصی به جای تفکر دولتی را گام اول حل مشکلات دانست و اظهار داشت: چنانچه یک پروژه از عناصر اقتصادی بهره برده باشد، قابلیت اجرا دارد.

بهرام سبحانی رئیس هیات مدیره فولاد پاسارگاد نیز اطمینان تولیدکنندگان داخلی از سنگ‌آهن را عاملی اساسی برای توسعه صنعت فولاد دانست و در عین حال گفت: در دنیا امروزی تکیه بیش از اندازه بر مواد اولیه برای تولید فولاد چندان منطقی نیست به این دلیل که ۸۰ درصد تولید فولاد جهان در نقاطی تولید می‌شود که از مواد اولیه و انرژی ارزان برخوردار نیستند، اما بهره‌گیری از تسهیلات بانکی و استفاده از فناوری‌های روز، ‌جایگاه بالاتری در «تولید اقتصادی» دارد.

از سوی دیگر، حاج شفیعی مدیرعامل فولاد ویان اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با اجرای صحیح این قانون مشکلات توسعه‌ای صنعت فولاد حل خواهد شد.

جلسه بعدی این هم‌اندیشی، این هفته به میزبانی بخش خصوصی در انجمن فولاد کشور برگزار می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×