اخبار نساجی

هشدار کارگران آلمانی: تمام هفته اعتصاب می کنیم

 

در پی اعتصاب نزدیک به ۱۰هزار تن از کارگران و کارمندان مشاغل بخش عمومی روز دوشنبه در سه ایالت آلمان، اعتراض‌های سندیکایی به دیگر نقاط این کشور کشیده شد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، سایت یورونیوز روز سه شنبه (۶ مارس/ ۱۶اسفند) نوشت: در پی اعتصاب نزدیک به ۱۰هزار تن از کارگران و کارمندان مشاغل بخش عمومی روز دوشنبه در سه ایالت آلمان، اعتراض‌های سندیکایی به دیگر نقاط این کشور کشیده شد.
اتحادیه‌های کارگری در آلمان هشدار داده‌اند که اعتصاب و تظاهرات تمام هفته به طول خواهد انجامید. آنان هدف از این اعتراض را افزایش شش و نیم درصدی دستمزد یا دست کم افزایش ماهانه ۲۰۰ یورو به حقوق نزدیک به دو میلیون کارگر عنوان کرده اند.

یکی از اعضای اتحادیه کارگری پلیس می‌گوید: کارفرمایان همواره به ما از بحران اقتصادی می‌گویند. کارمندان متاهلی هستند که دو فرزند دارند و مجبورند پس از پرداخت مالیات با ۱۴۰۰ یورو در ماه زندگی کنند. این غیرقابل تحمل است.
این معترض به سطح پایین دستمزدها تصریح کرد: حتی اگر بحران هم باشد ما همچنان در حال پرداخت مالیات بردرآمد قابل توجهی هستیم.

پس چه وقت باید خواهان دستمزد بیشتر باشیم؟

معترض دیگری در شهر هامبورگ می‌گوید: امیدوارم که نتیجه بگیریم. من امیدوارم که طرفین حداقل با هم پشت یک میز گفتگو کنند.
وی افزود: خیلی ناراحت کننده است که آن‌ها هیچ پیشنهادی به ما ندادند. آن‌ها تنها می‌گویند که مطالبات شما بسیار زیاد است و ما مذاکره نخواهیم کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

هانس پتر فردریش، وزیر کشور آلمان هفته گذشته مذاکراه با اتحادیه‌های کارگری را سخت توصیف کرد و گفت که مطالبات کارگران بر اساس واقعیت نیست.
توماس بول، نماینده مذاکره کننده از سوی شهرداری ها نیز گفته است که با بدهی ۱۲۹ میلیارد یورویی، دولت های ایالتی با بیشترین کمبود رو به رو شده‌اند. وی بر این اساس نتیجه گرفته است که مطالبات اتحادیه‌های کارگری تحقق پذیر نیست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×