اخبار نساجی

هدف‌گذاری ۱۷ میلیارد دلاری صادرات صنعتی کشور در سال جاری

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمید صافدل ظهر امروز در نخستین همایش معاونان توسعه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت کشور در سالن همایش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی اظهار کرد: همچنین در این زمینه برای صادرات بیش از ۱۴.۵ میلیون دلار پتروشیمی، ۲.۷ میلیارد دلار مواد معدنی، ۵.۸ میلیارد دلار محصولات کشاورزی، یک میلیارد دلار صنایع دستی و فرش و ۱.۵ میلیارد دلار صادرات دانش‌بنیان هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه مجموع این میزان رقمی بالغ بر ۴۲.۵ میلیارد دلار است، گفت: در همین راستا استان‌های مرزی کشور سهم عمده‌ای را در تجارت با بازارهای هدف به دلیل داشتن اطلاعات ارزشمند دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دشمن به توانمندی‌های اقتصادی کشور پی‌برده است، اظهار داشت: دشمن می‌داند که ایران به دنبال اقتصاد غیرنفتی و ایجاد ارزش از طریق این حوزه است.

وی همچنین به انعطاف‌پذیر بودن اقتصاد ایران اشاره کرد و عنوان داشت: عملکرد ما در سال ۹۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل خود تقریبا مشابه بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صافدل از کاهش صادرات مربوط به مواد پتروشیمی و میعانات در کشور در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: با این حال در سایر گروه‌های صادراتی مانند مواد صنعتی و معدنی دارای رشد بوده‌ایم که این امر نشان‌دهنده هوشمندی بخش خصوصی است.

وی صادرات را سبب افتخار ملی و استقلال و همچنین توسعه دانست و یادآور شد: امسال نیز که مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی نامیده‌اند، این موضوع را باید جدی‌تر گرفت.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد: هرچند ارزش پول ملی به دلایل مشکلات اقتصادی و همچنین محدودیت‌ها کاهش یافت، اما این موضوع سبب گران‌شدن کالاهای وارداتی شد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود فشارهای موجود و محدودیت‌هایی که وجود داشت به لحاظ وزنی یک درصد افزایش در میزان کالاهای صادراتی داشتیم.

همچنین رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در این گردهمایی با بیان اینکه از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب ۳ و ۶ درصد صادرات کشور به این استان تعلق دارد، گفت: همچنین سال گذشته ۲.۳ میلیون تن کالا با ارزشی نزدیک به دو میلیارد دلار از این استان به بیش از ۲۰ مقصد خارجی صادر شد.

ناصر فخر موحد به پنج گمرک خراسان‌رضوی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این استان به لحاظ تفکیک تولید نهایی در رتبه سوم کشور قرار دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×