اخبار نساجی

نگرانی از تأمین میوه شب عید نداریم/ انعقاد قرارداد برای خرید سیب آذربایجانی

رئیس اتحادیه باغداران با اشاره به وفور محصولات باغی از جمله مرکبات و سیب، گفت: قیمت محصولات باغی با توجه به ذخیره سازی میوه شب عید تغییری نکرده است و نگرانی از نظر تأمین بازار میوه شب عید نداریم.

امیر سالاری در گفتگو با مهر با بیان اینکه جای نگرانی از نظر تأمین میوه شب عید وجود ندارد، تأکید کرد: در حال حاضر با وفور محصولات باغی مواجه هستیم و از نظر تأمین میوه شب عید مشکلی وجود ندارد.
وی با تأکید بر تأمین میوه شب عید از طریق محصولات تولید داخل، تصریح کرد: خوشبختانه قیمتهای داخل بسیار منصفانه است و دلیلی بر واردات میوه وجود ندارد.

رئیس اتحادیه باغداران اعلام کرد: نگرانی از بابت ذخیره سازی میوه شب عید نداریم، ضمن اینکه تولید محصولاتی مانند سیب، پرتقال در شرایط خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به قیمت عمده فروشی سیب، اظهار داشت: قیمت هر کیلوگرم سیب قرمز و سفید از ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است، همچنین به دلیل تولید زیاد، در این مدت قیمت سیب نیز کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه باغداران متذکر شد: اگر قرار است وارداتی صورت گیرد بهتراست دانش و تکنولوژی های جدید را برای تولید بیشتر و ارتقاء کیفی محصولات وارد کنیم.

وی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار قراردادهایی را در استانهای مختلف به منظور ذخیره سازی میوه شب عید منعقد کرده است، گفت: با سازمان تعاون روستایی استان آذربایجان غربی نیز قراردادی را برای خرید سیب و ذخیره سازی آن در انبارها منعقد کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سالاری با اشاره به هزینه های جانبی که ذخیره سازی میوه شب عید برای باغدار دارد، گفت: قیمتها هیچ تغییری نکرده اما تاوان هزینه های جانبی را باغدار متحمل شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به هزینه تأمین نهاده های کشاورزی و سایر ابزارهای بسته بندی، همچنین با توجه به قیمت موجودی که باغداران محصولات خود را ارائه می کنند آنها ۲۰ درصد زیر قیمت تمام شده محصولاتشان را راهی بازار می کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×