مد و پوشاک

نمایش لباس ایرانیان از هخامنشیان تا آغاز انقلاب اجرا می‌شود

نصرالله قادری قراراست نمایشی تحقیقی و پژوهشی پیرامون لباس ایرانیان از دوره هخامنشیان تا آغاز انقلاب را در تالار وحدت اجرا کند. این نمایش قرار است به سیر تغییر لباس‌ها و تاثیر لباس بر شخصیت ‌آدمی بپردازد.

ایلنا: نصرالله قادری، نمایش لباس ایرانیان از دوره هخامنشیان تاآغاز انقلاب را فروردین ماه درتالار وحدت اجرا می‌کند.

نصرالله قادری‏(نویسنده و کارگردان) با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: سه سال پیش از مرکز مد و لباس وزارت ارشاد طرحی به من پیشنهاد شد درباره لباس ایرانیان از دوره کوروش تا آغاز انقلاب. در این طرح پیشنهاد شد که در ارتباط با تاثیر لباس بر شخصیت افراد و موضوع لباس ایرانیان از دوره هخامنشیان تا آغاز انقلاب؛ متنی را برای اجرای نمایشنامه آماده کنم. من نیز نمایشنامه را آماده کردم که متن آن تصویب هم شده است.

به گفته‌ی نویسنده و کارگردان نمایش “امشب باید بمیرم”، کار تحقیق این نمایشنامه ۶ ماه طول کشیده است.

قادری توضیح داد: در این متن؛ مفهوم لباس در یک داستان در دوره کوروش بزرگ تا آ‎غاز انقلاب بررسی می‌شود‏ و اینکه لباس چه تاثیری بر شخصیت افراد و شخصیت افراد چه تاثیری بر لباس می‌گذارد.
پایان پیام

نویسنده و کارگردان (گاهی اوقات برای زنده ماندن با مرد ) افزود:این متن را از ساحت روانشناسی این طور می‌توان گفت تاثیر( برون بر دورن و تاثیر درون بر برون) و ازساحت دینی هم لباس معرف شخصیت آدم است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

قادری بیان کرد:این نمایش با صحبتی که معاون هنری ارشاد شده است قرار است فرودین ماه در تالار وحدت اجرا شود.

وی توضیح داد: این اجرا منوط به عقد قرارداد با مرکز توسعه هنر‌های معاصر است چرا که این نمایش نمایش پر هزینه ای است.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: بعد از اجرای این نمایش قرار است موزه ای از لباس های این دوره از تاریخ ایران راه اندازی شود و این لباس‌ها به نمایش گذاشته شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×