اخبار فرش ماشینی

نمایشگاه فرش ایران در مقر سازمان ملل ( وین) برگزار می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس مرکز ملی فرش ایران از برگزاری نمایشگاه فرش دستباف ایران در مقر سازمان ملل در وین در روز پنجم آبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، محمدباقر آقاعلیخانی در جلسه امروز با اشاره به اینکه امسال ۲۱ نمایشگاه فرش در خارج از کشور برگزار می شود ، افزود : براساس تفاهم نامه

مرکزی فرش ایران و سازمان اسکان بشر سازمان ملل ، فرش های برگزیده ایران در مقر سازمان ملل در معرض دید عموم و سفرای مستقر در وین قرار می گیرد.

وی برگزاری همایش فرش ایرانی در مقر سازمان ملل را در ایام برگزاری نمایشگاه فرش و چاپ کتاب فرش دستباف ایران توسط سازمان ملل را از دیگر اقدامات برای معرفی بیشتر این هنر اصیل ایرانی به بازارهای جهانی دانست.

رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین از چاپ کتاب فرش پازیریک ، فرش ایرانی در سازمان اسکان بشر سازمان ملل خبر داد و گفت: با چاپ این کتاب تاریخچه پیدایش نخستین فرش جهان مشخص می شود و ایران به عنوان جایگاه اصلی پازیریک معرفی شده است.

علیخانی ، ایجاد مرکز شناسایی بازار در چین را از دیگر اقدامات برای بازاریابی دانست و افزود: این مکان در اختیار تجار قرار می گیرد تا با مشورت متخصصان فرش ، سلیقه بازار را بسنجند و تولید را در بخش فرش تجاری برنامه ریزی کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی از اختصاص ۳۰ میلیون دلار اعتبار ویژه برای تبلیغات تجاری در خارج از کشور خبر داد و گفت: این اعتبار در اختیار مرکز ملی فرش ایران برای توسعه صادرات و بازاریابی قرار گرفته است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران تشکیل انجمن طراحان فرش را از دیگر اقدامات برای جستجوی بازارهای هدف دانست و افزود : این انجمن در کشورهای هدف رنگ ها و طرح های مورد علاقه را شناسایی و به ۱۰ استان تولیدکننده فرش دستباف کشور اعلام می کند.

علیخانی ؛ آفریقای جنوبی، چین و برزیل را از بازارهای مهم صادرات فرش دستباف ایران دانست و گفت: در پنج ماه امسال در روسیه ۱۲۷ درصد، آفریقای جنوبی ۳۵ درصد، چین ۳۰ درصد، ژاپن ۲۰ درصد و عمان ۸۳ درصد رشد صادرات فرش گزارش شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×