اخبار فرش ماشینی

مقاله » مستهلک بودن دستگاه های نساجی، کیفیت فرش های ماشینی را کاهش داده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مستهلک بودن دستگاه های نساجی، کیفیت فرش های ماشینی را کاهش داده است

برخی تولید کنندگان فرش ماشینی میگویند: مستهلک بودن دستگاه های نساجی و عدم ارایه تسهیلات برای نوسازی واحدها باعث شده نوآوری و کیفیت تولیدات فرش ایران در مقابل رقبای خود هر روز کاهش یابد.

مستهلک بودن دستگاه های نساجی، کیفیت فرش های ماشینی را کاهش داده است

آنان معتقدند حمایت های دولتی از فعالان این بخش کم است و از سوی دیگر محدودیت های بانکی بدلیل تحریم ایران باعث شده تا صادرکنندگان برای عرضه محصولات خود مشکلات بسیاری داشته باشند.

‘اسد بکائی ‘ یکی از فعالان صنعت فرش ماشینی در گفت و گو ایرنا اظهارداشت: رقبای ترک بواسطه حمایت های دولتی، بازارهای ایران را یکی بعد از دیگری فتح می کنند و تجار ایرانی هم چاره ای جز خروج تدریجی از بازار رقابتی ندارند.

این تاجر فرش گفت : بازرگانان ترکیه ای درحالی جوایز صادراتی خود را به روز دریافت می کنند که طرف مقابل ایرانی جوایز صادراتی خود را با تاخیر می گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

‘محمد رضا مصطفوی ‘ یکی دیگر از فعالان این بخش گفت: صنعت نساجی در بخش فرش ماشینی مدت هاست که با بحران مواجه شده است.

وی نوسانات شدید قیمت مواد اولیه و تدوین قوانینی که کارشناسی شده نیست را از جمله دلایل بروز بحران در این صنعت عنوان کرد و افزود : ترکیه هم اکنون به یکی از رقبای ایران در صنعت فرش ماشینی تبدیل شده است و تولیدکنندگان این کشور به واسطه حمایت های فراوان دولتشان توانسته اند فرش های خود را با قیمت تمام شده پایین تر و تنوع بیشتری نسبت به ایران عرضه کنند.

وی با بیان اینکه صادرات فرش ماشینی دارای نوسان است، دلیل این امر را افزایش ۱۰ درصدی مواد اولیه و تحریم های غرب در مورد نظام بانکی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: عدم گشایش اسناد اعتباری برای صادرکنندگان ایرانی در بانکهای خارجی نیز باعث بروز مشکلات فراوانی برای صادرکنندگان شده است.

‘عباس ظهوری ‘ دیگر تولید کننده فرش ماشینی و موکت گفت: زمانی که دولت تسهیلاتی بابت نوسازی صنایع در اختیار واحدها قرار نمی دهد مشخص است که تولیدات فرش ماشینی ما در مقایسه با سایر رقبایمان از کیفیت و تنوع کمتری برخوردار است.

وی افزود: رقبایی چون پاکستان، چین و هند با ایجاد مجتمع های بزرگ قالی بافی هر لحظه آمادگی پذیرش سفارش های تجار خارجی را در هر رنگ، اندازه و طرحی که بخواهد در کوتاهترین زمان دارند ، در حالیکه ما از این امتیاز و شرایط کمتری برخوردار هستیم .

وی با بیان اینکه کمتر می توانیم فرش های خود را به کشورهای اروپایی صادر کنیم، افزود: بازارهای صادراتی ما به کشورهای همسایه مانند عراق، پاکستان و در نهایت آذربایجان محدود شده و اگر تولید کننده سرمایه ای داشته باشد از این کشورها به عنوان واسطه برای صادرات به دیگر کشورها استفاده می کند

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×