اخبار نساجی

مصوبه دولت گرانی به دنبال دارد / حقوق ورودی گمرکی کالاها ۲ برابر شد

 

مصوبه دولت گرانی به دنبال دارد / حقوق ورودی گمرکی کالاها 2 برابر شد

    رئیس مجمع واردات گفت: طبق مصوبه دولت و ابلاغ آن به گمرکات برای اجرا، از دیروز حقوق ورودی در گمرک ۲ برابر شد که این موضوع می تواند در افزایش قیمت کالاها در بازار تاثیر داشته باشد.
محمدحسین برخوردار در گفتگو با مهر از مصوبه دیروز دولت و ابلاغ آن به گمرکات برای اجرا خبر داد و گفت: طبق مصوبه دیروز دولت، حقوق ورودی در گمرکات ۲ برابر شد.

رئیس مجمع عالی واردات اظهارداشت: قبل از این در سال های گذشته وقتی برای محاسبه حقوق و سود بازرگانی در گمرکات، ارز ۱۲۲۶ تومانی مرجع به ارز ۲۵۰۰ تومانی مبادله ای تبدیل شد، حقوق ورودی گمرک نیز از ۴ به ۲ درصد کاهش یافت.

برخوردار خاطرنشان کرد: این تصمیم در ستاد تدابیر ویژه اقتصادی گرفته شده بود. با مصوبه جدید هیئت دولت حقوق ورودی گمرکی ۲ برابر شده است. حقوق ورودی از مصوبات مجلس در گذشته است که در مرحله ای به دلیل تبدیل ارز مرجع به مبادله ای، این حقوق از ۴ درصد به ۲ درصد کاهش یافته بود و از دیروز دوباره به همان ۴ درصد سابق افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: به بیان ساده تر از دیروز حقوق ورودی هر ۱۰۰ دلار کالای وارداتی از ۲ دلار ۱۲۲۶ تومانی ۲۵۰۰ تومان شده به ۴ دلار ۲۵۰۰ تومانی افزایش می یابد که قطعا در هزینه حمل و نقل کالاها و در نهایت قیمت کالاها در بازار نیز تاثیرگذار خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش مهر، در مصوبه هیئت وزیران آمده است: به موجب مصوبه هیئت وزیران و بر اساس بند (د) ماده ۱ قانون امور گمرکی مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی برخی کالاها که کمتر از ۴ درصد بود به ۴ درصد تغییر یافت. این مصوبه از تاریخ ۹۲.۱۰.۰۵ ابلاغ و لازم الاجرا شده است.

محمدرضا نادری معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران هم در بخشنامه ای به کلیه گمرکات اجرایی کشور اعلام کرد: پیرو بخشنامه ۹۲.۰۲.۱۶ و مصوبه ۹۲.۱۰.۰۴ هیئت وزیران اعلام می دارد از تاریخ ۹۲.۱۰.۰۵ رقم دو درصد مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی جداول آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات موضوع تصویب نامه شماره ۱۷۱۲۰/ت ۴۹۰۴۲ مورخ ۹۲.۰۲.۰۱ طبق بند د ماده (۱) قانون امور گمرکی ۴ درصد اعلام می شود.

خواهشمند است دستور فرمائید ضمن ابلاغ مراتب، نسبت به مورد اقدام لازم معمول نمایند. شایان ذکر است با توجه به متن مصوبه موضوع مشمول ماده ۱۱ آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات نمی شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×