اخبار نساجی

مشکلات غرب برای اجرای تحریم نفتی ایران

 

مشکلات غرب برای اجرای تحریم نفتی ایران

«تحریم اتحادیه اروپا علیه ایران از ماه جولای می‌تواند عواقب مهمی برای شرکت‌های نفتی اروپایی در آسیا داشته باشد».

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز به نقل از داجونز، تحریم اتحادیه اروپا علیه ایران از ماه جولای می‌تواند عواقب مهمی برای شرکت‌های نفتی اروپایی در آسیا داشته باشد.

شرکت‌های نفتی اروپا و واحدهای خارجی آن‌ها بر اساس قوانینی که از ابتدای جولای عملی می‌شود، قادر به خرید، واردات و انتقال حتی مقدار کمی از نفت خام یا پالایش شده ایران نخواهند بود.

بر اساس این گزارش، اما مبادلات نفتی در آسیا به گونه‌ای است که این شرکت‌ها می‌توانند به آسانی این قوانین را بشکنند و حتی در بهترین حالت برای انجام مبادلات بر اساس قوانین، می‌توانند نفت کوره را از منابع مختلف مخلوط کنند. یکی از محصولات اصلی صادرات ایران نفت کوره است که برای راندن موتور کشتی‌ها یا ایستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یک مقام اتحادیه اروپا گفت: کارشناسان ما تایید کردند که ممنوعیت واردات نفت ایران زمانی باید انجام شود که دلایل منطقی برای تحریم نفت ایران وجود داشته باشد.

اگرچه برخی تاجران موافقند که تجارت سوخت ایرانی مخلوط شده توسط یک شرکت اتحادیه اروپا تخلف از تحریم‌ها است اما دیگر تاجران می‌گویند از زمانی که مخلوط کردن سوخت در متن تحریم به وضوح نیامده است، اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا آسان نخواهد بود.

بر اساس گزارش فارس از داوجونز، یک تاجر ارشد نفت کوره در یک شرکت تجاری اروپایی بزرگ گفت: ما هیچ کلمه‌ای در تحریم‌های اتحادیه اروپا مبنی بر پوشش این مورد ندیده‌ایم. آنها در مورد محصولات ایرانی صحبت می‌کنند و از موضوع مخلوط کردن صحبتی نمی‌کنند.

همچنین تاجران نفتی می‌گویند: قانون معافیت شعبه‌های غیر اروپایی شرکت های اروپایی از تحریم‌ها می‌تواند حداقل به برخی از شرکت‌ها اجازه دهد تا به تجارت خارجی خود در نفت ایران ادامه دهند درحالی که دیگر شرکت‌ها مجبور هستند که تجارت خود را قطع کنند.

این مقام اروپایی خاطرنشان کرد: چنین شعبه‌هایی ملزم به انجام تحریم‌ها نیستند. برای تشخیص این تمایز، قانون‌دانان بررسی می‌کنند که این شعبه‌ها به طور مستقل از شعبه مادر یا وابسته به آن فعالیت می‌کنند.

آن دسته از شرکت‌های تجاری و کشتی‌رانی که باید از سوخت مخلوط شده با سوخت ایران استفاده نکنند، می‌توانند از فروشندگان ضمانت دریافت کنند. سیستم تجاری که به طور گسترده در قطب نفتی آسیا، سنگاپور استفاده می‌شود، می‌تواند به طرز گسترده سوخت ایران را در بازار منتشر کند و ایزوله کردن آن را حتی سخت‌تر کند.

سنگاپور شامل تحریم‌ها علیه ایران نمی‌شود و هنگامی که نفت ایران در هر کدام از سایت‌های ساحلی یا غیرساحلی پلاتز در سنگاپور یا مالزی وارد می‌شود، سنگاپور به عنوان منبع شناخته می‌شود نه ایران.

در پایان، این گزارش می‌نویسد، مشخص نیست که آیا خریداران سوخت مخلوط شده با سوخت ایران به علت اینکه کنترلی بر این امر ندارند، مقصر شناخته می‌شوند یا نه. همچنین تحریم‌های اتحادیه اروپا مشکلاتی برای شرکت‌های کشتی‌رانی بین‌المللی که برای کشتی‌های خود در سنگاپور سوخت می‌خرند، ایجاد می‌کند. سنگاپور بزرگ‌ترین بندر ذخیره سوخت کشتی یا سوخت‌گیری مجدد کشتی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×