اخبار نساجی

مشاور وزیر صنعت: باید از صنعت و تولید فرش دستباف حمایت شود

 

مشاور وزیر صنعت: باید از صنعت و تولید فرش دستباف حمایت شود

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید از صنعت و تولید فرش دستباف با تمام توان حمایت شود.

حسین افشاری روز پنجشنبه در مراسم پایانی المپیاد ملی فرش دستباف در مشهد افزود: سیاستگذاری برای تولید الزاماتی دارد چنانکه وقتی از کالایی حمایت می کنیم باید مزیت های آن هم مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت : در تولید محصولات مزیت های نسبی و مطلق وجود دارد و در دنیا هم هدف از اقتصاد را استفاده از مزیت های یکدیگر می دانند اما سیاست ما همواره جایگزینی واردات بوده است بدون آنکه به مزیت ها توجه شود.

وی افزود: سیاست حمایتی از صنعتی که کالایی را تولید می کند تعرفه است به گونه ای که با تعیین تعرفه اجازه ورود این کالا و مشابه آن را از خارج مرزها ندهیم که در واقع با این اقدام آن را نابود کرده و اجازه رقابت و رقابتی شدن آن را نمی دهیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

افشاری با بیان اینکه نباید از ورود چین و هند به صنعت فرش نگران باشیم، گفت : با نیروی تحصیل کرده و با تجربه ای که داریم باید از آن بعنوان یک فرصت برای رقابتی شدن فضا بهره گرفته و زمینه ارتقای فرش ایران را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: باید از فرش بعنوان یک تولید ملی دارای مزیت حمایت کنیم که در این سال ها این حمایت انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر رویکرد خوبی در حوزه فرش ایجاد شده، گفت: رونق و رسیدن به جایگاه واقعی این صنعت در دنیا حمایت های همه جانبه را می طلبد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×