اخبار فرش ماشینی

مسئولان از صنایع دستی استان خراسان شمالی حمایت کنند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

یک کارآفرین برتر استانی گفت: شغل ما ، شغل پدران و نسل های قدیم ماست و نیازمند کمک مسئولان است.

یوسفعلی ایزانلو اضافه کرد: ما جزو تولید کننده های فرش کردی در استان خراسان شمالی می باشیم و این شغل پدر و از نسل های قدیم به ما ارث رسیده و و در همین حین شروع به تولید مواد اولیه فرش و گلیم در استان کردیم.

 کارآفرین برتر استان بیان کرد :ما در این کارگاه  نخ ، مواد الیافی و مواد اولیه فرش، گلیم را تولید می کنیم  و از سال ۱۳۸۵  این گارگاه را تاسیس کردیم و در همان سال هم به عنوان برترین و بهترین تولید کننده مواد اولیه فرش در اولین جشنواره فرش استان خراسان شمالی و کارآفرین برتر انتخاب شدیم.

وی اشاره کرد: نزدیک به ۵۰ درصد هزینه ها اولیه را شخصا تامین کردم و ۵۰ درصد دیگر هزینه ها که در رابطه با تامین دستگاه و مکان بود با  تسهیلات بانک ملی تامین شد که در همان سال ۶۰% وام را تسویه نمودم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گفت: در این کارگاه ۴ نفر به طور مستقیم کار می کنند که تعداد ۲ نفر برای شست و شو مواد اولیه و تعداد ۲ نفر هم در کنار دستگاه مشغول به کار هستند و ۵۰ الی ۶۰ نفر هم به صورت غیر مستقیم در این شغل مشغول فعالیت می باشند.

وی اظهار کرد: تمامی اجناس ما در استان خریداری می شود یک سری از تولیدات خاص که نخ های ترکیبی از الیاف مختلف پشم گوسفند هستند و بسیار ظریف می باشند را به خارج از استان از جمله اصفهان، تهران، تبریز که برای فرش دستباف از  آن استفاده می کنند صادر می کنیم .

در همین رابطه ایزانلو گفت: این شغل سود قابل توجهی دارد و می توان این شغل را جزو شغل های پردرآمد قرار داد ،  چون مواد اولیه تولید خود استان است و نیازی نیست که از استان های دیگر تامین شود.

وی اشاره کرد: مزایای این شغل نیز مطابق با قوانین وزارت کار می باشد و چون قبلا دولت حمایت های زیادی از ما می کرد افراد کارگاه بیمه بودند اما اکنون توسط مسئولین حمایت نمی شویم و به همین دلیل افراد بدون بیمه در کارگاه مشغول فعالیت هستند

وی عنوان کرد: این شغل استهلاک زیادی ندارد و بسته به مقدار کار دستگاه ها دارد البته مواد اولیه دورریز هم دارد که می توان از این دورریزهای پشم برای صنایع ایزوگام استفاده کرد که نیاز به خرید دستگاههای جدید دارد.

ایزانلو در پایان گفت: از مسئولین تقاضا می کنیم تا با ایجاد یک کارگاه پشم شویی که استان فاقد آن می باشد در این امر ما را بیشتر یاری نمایند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×