اخبار فرش ماشینی

مددجویان کمیته امدادخراسان شمالی ۱۰۳۵ متر مربع فرش تولید کردند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون اشتغال وخود کفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی گفت: بافته های مددجویان تحت حمایت این نهاد در سه ماهه ابتدای امسال به یک هزارو ۳۵ متر مربع رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد و به نقل از روابط عمومی کمیته امدادامام خمینی (ره) خراسان شمالی، علیرضا مرادی اظهارکرد: در حال حاضر بیش یک هزار و۶۰ نفراز مددجویان در کارگاه های قالیبافی این نهاد مشغول به کار هستند.

مرادی افزود: در سه ماهه ابتدای امسال بیش از ۴۶۲ تخته فرش توسط مددجویان خراسان شمالی بافته شد.
وی تولیدات مددجویان را در زمینه ی قالی وگلیم عنوان کرد و گفت: ۳۹۵/۵ متر مربع این محصولات قالی و۶۴۲ متر مربع آن نیز گلیم است.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی ارزش ریالی این تولیدات را یک میلیارد و۶۵۵ میلیون ریال برشمرد و افزود:گلیم فرش های تولیدی مددجویان ۴۷۷ میلیون و ۱۷۵ هزار ریال به فروش رسیده است و قالی های بافته شده نیز به ارزش یک میلیارد و۱۷۸ میلیون ریال، در بازار های داخلی وخارجی استان به فروش رسیده است.

مرادی همچنین در باره طرح های اشتغال در بخش قالیبافی تصریح کرد: در حال حاضر این نهاد دارای ۳۵۲ طرح جاری قالیبافی است که از این میزان ۱۳۶ طرح در بخش گلیم و۲۱۶ طرح نیزدر بخش تولیدات قالی در حال فعالیت هستند.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی با بیان اینکه برخی از شهرستان های استان جایگاه بالایی در تولیدات فرش به خود اختصاص داده اند، افزود: در حال حاضر به ترتیب شهرستان شیروان، فاروج، اسفراین و بجنورد جایگاه برتر در زمینه این تولیدات را از آن خود کرده اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در باره ویژگی فرش های تولیدی این نهاد اضافه کرد: فرش‌های تولیدی به دلیل کیفیت مناسب و تطابق با سلیقه مشتریان تقاضای خارجی داشته و به همین منظور به بازار جهانی و کشورهای مختلف صادر می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×