اخبار فرش ماشینی

مالیات زیاد فروش فرش را مشکل کرده است

رئیس کمیسیون قالی و صنایع دستی اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: به دلیل مالیات زیاد فرش، تولیدکنندگان، فرش‌ها را در انبارهای منازل نگه‌داری می‌کنند.

سید مهدی طبیب زاده در نشست استاندار کرمان با اعضای هیات نمایندگان و کادر اجرایی اتاق کرمان گفت: اتاق بازرگانی کرمان رتبه‌ی دوم کشوری را در شورای گفت‌و گوی دولت با بخش خصوصی به خود اختصاص داده است.

وی از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به‌عنوان موسسه‌ی غیرانتفاعی یادکرد که هیچ‌گونه کمک مالی از دولت دریافت نمی‌کند و ادامه داد: مثلث توسعه‌ی اقتصادی کرمان یکی از طرح‌های مؤثر و ابتکاری استاندار کرمان در راستای توسعه این استان است.

طبیب‌زاده بهبود فضای کسب‌وکار را از دیگر وظایف اتاق بازرگانی کرمان نام برد و گفت: فرایند سرمایه‌گذاری در ایران طولانی است که با بررسی‌های انجام شده مدلی تحت عنوان ‘مدل پنجره واحد سرمایه‌گذاری’ طراحی و نرم‌افزاری برای این مهم در حال تهیه است.

وی از تهیه‌ی مدل بانک اطلاعات اقتصادی در استان خبر داد و افزود: هرچه اطلاعات فعالان اقتصادی بیش‌تر باشد، می‌توان توانمندتر در عرصه‌های اقتصادی حضور یافت، بنابراین آموزش‌های لازم به فعالان اقتصادی داده‌شده است.

طبیب زاده با اشاره به فعالیت تشکل‌های اقتصادی فعال در استان کرمان تصریح کرد: کرمان تنها استانی است که به آسیب‌شناسی در راستای تشکیل تشکل‌ها اقدام کرده و از تشکل‌های صادراتی، تجاری، فنی و مهندسی حمایت کرده است.

وی توسعه‌ی بازار داخلی و خارجی را یکی دیگر از اقدامات اتاق بازرگانی کرمان برشمرد و گفت: اتاق بازرگانی کرمان در استخراج، اکتشاف و فرآوری معادن به‌صورت علمی عمل‌نکرده است و با توجه به این‌که رتبه اول از ذخایر معدنی کشور به استان کرمان اختصاص‌یافته است اما سهم این استان از GDP کشور در این بخش پایین است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس کمیسیون بانک، بیمه و امور مالیات اتاق کرمان نیز با اشاره به مشکلات عدیده‌ی بنگاه‌های اقتصادی در بحث منابع افزود: از سال گذشته ۳۱۰ میلیارد تومان منابع مالی برای صادرات محصولات کشاورزی اختصاص‌یافته است که امید می‌رود این اعتبارات در سال جاری افزایش یابد.

جلیل کاربخش از معرفی نمایندگانی از اتاق بازرگانی کرمان برای هیات‌های حل اختلاف مالیاتی خبر داد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان هم در این جلسه،  با اشاره به اقدامات این کمیسیون گفت: مسابقات ابر مارتن کویر، تور دوچرخه سواری کویر، برگزاری پاراگلایدر، اولین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی و اولین جشنواره‌ی عکس از جمله اقداماتی است که در حوزه‌ی رونق گردشگری استان انجام شده است.

وی از افزایش اختیارات صندوق کارآفرینی امید از سقف ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و یادآورشد: در خصوص معطلی گردشگران در قرارگاه مرصاد، مکاتباتی با معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندهی نیروی انتظامی استان صورت گرفته و اکنون کانال عبور گردشگران به دو کانال تبدیل شده است تا گردشگران کم‌تر معطل شوند.

رئیس کمیسیون قالی و صنایع دستی اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به این‌که برای ثبت جهانی شهرستان راور به عنوان شهر جهانی فرش مکاتباتی انجام شده است گفت: به دلیل مالیات زیاد فرش، تولیدکنندگان فرش‌ها را در انبارهای منازل نگه‌داری می‌کنند بنابراین نمی‌توان، فرش کرمان را به شکل محسوس در بازار مشاهده کرد.

فخری الله توکلی احیای صنعت فرش و صنایع دستی را یکی دغدغه های استاندار کرمان برشمرد افزود: با ثبت رسمی انجمن فرش استان کرمان، از ماه آینده فعالیت این انجمن به صورت رسمی آغاز می‌شود.

وی به اقدامات کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی کرمان نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره، قرار دادن محصولات صنایع‌دستی در فروشگاه اینترنتی و همایش صنایع دستی، همکاری در چاپ دو جلد کتاب و برگزاری جلسه در محل فرمانداری‌ها از جمله اقدامات است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×