اخبار نساجی

قیمت میوه‌های خارجی ۴ برابر داخلی/مرکبات ایرانی در انبارها فاسد شدند

 

قیمت میوه‌های خارجی 4 برابر داخلی/مرکبات ایرانی در انبارها فاسد شدند

خبرگزاری فارس: دبیر اتحادیه بارفروشان گفت: با واردات مرکبات و سیب از کشورهای ایتالیا، فرانسه، چین، مصر، ترکیه و پاکستان قیمت هر کیلوگرم سیب خارجی ۴ برابر و پرتقال خارجی دو برابر میوه ایرانی است و محصولات داخلی در انبارها فاسد می‌شود.

علی حاج‌فتحعلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس؛ اظهار داشت: به رغم ذخیره‌سازی مناسب مرکبات و سیب و اعلام بی‌نیازی به واردات از سوی مسئولان ارشد وزارت جهاد کشاورزی اما با شروع عید سیل واردات پرتقال از کشورهای چین، مصر و ترکیه، سیب از ایتالیا و فرانسه و نارنگی از پاکستان به کشور سرازیر شد.

دبیر اتحادیه بارفروشان افزود: ورود محصولات وارداتی به کشور باعث شد علاوه بر اینکه قیمت این نوع محصولات نسبت به نوع داخل افزایش چند برابر داشته باشد میوه‌های داخلی نیز در انبار‌ها فاسد شود.

وی افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم سیب خارجی چهاربرابر سیب ایرانی و پرتقال خارجی بیش از ۲ برابر پرتقال داخلی در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حاج فتحعلی گفت: در حال حاضر تنها قشر مرفه جامعه امکان خرید میوه‌های خارجی را دارند و اقشار متوسط و پایین جامعه نمی‌توانند به دلیل بالا بودن قیمت از آن استفاده کنند.

حاج‌فتحعلی گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم سیب فرانسوی چهار هزار و سیب ایتالیایی ۴ هزار و ۲۰۰ تومان و سیب ایرانی یک هزار تومان در میادین تره‌بار عرضه می‌شود، همچنین یک کیلوگرم پرتقال خارجی به قیمت دو هزار و پرتقال داخلی هزار تومان به فروش می‌رود.

دبیر اتحادیه بارفروشان با اعلام اینکه بی‌نیازی از واردات میوه بارها از سوی مسئولان اعلام و ذخیره‌سازی مناسب در آستانه عید نیز انجام شده بود، گفت: این نوع واردات هیچ گونه توجیهی ندارد و تنها نابودی تولید داخل را نشانه می‌رود.

حاج‌فتحعلی گفت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است چنین وارداتی هیچ معنی و مفهومی ندارد چرا که اولین ضربه آن به تولید ملی است.

دبیر اتحادیه بارفروشان تصریح کرد: در حال حاضر میوه‌های تولید داخل در سردخانه‌ها از بین می‌رود و میوه‌های خارجی با چندین برابر قیمت تنها به دست اقشار مرفه جامعه می‌رسد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×