اخبار نساجی

قرارداد توسعه شش میدان نفتی با پیمانکاران داخلی امضا می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تهران – مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از ادامه روند امضای قرارداد توسعه میدان های نفتی با پیمانکاران داخلی خبر داد و افزود: در ماه های آینده قرارداد توسعه شش میادین نفتی امضا می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، ‘ احمد قلعه بانی’ گفت: در سال گذشته، به ویژه در شش ماه دوم، بیش از ۱۶ قرارداد امضا و حدود ۲۱ میلیارد دلار سرمایه جذب صنعت نفت شد.

معاون وزیر نفت افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تا اردیبهشت ماه سال جاری حدود ۶ قرارداد توسعه میدان های نفت و گاز کشور به امضا خواهد رسید.

وی به مقایسه حجم سرمایه گذاری انجام شده در صنعت نفت در سال ۱۳۹۰ با سال پیش از آن پرداخت و گفت: در سال ۱۳۹۰ با وجود محدودیت های بودجه ای نسبت به سال پیش از آن حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش جذب سرمایه داشتیم که ۵۰ درصد این سرمایه از منابع خارج از نفت و به سهم مساوی از منابع داخلی تامین شده است.

قلعه بانی با اشاره به برنامه جذب سالانه ۳۰ میلیارد دلار سرمایه طی هر سال از برنامه پنجم توسعه گفت: در سال گذشته ۲۱ میلیارد دلار جذب سرمایه داشتیم که امید است در سال جاری این رقم به میزان پیش بینی شده نزدیک تر باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تولید گاز در سال گذشته اظهار امیدواری کرد که بتوان تولید گاز را در سال جاری به ۲۰ درصد افزایش داد و برنامه تولید نفت را نیز مطابق با برنامه ابلاغی از سوی وزارت نفت پیش برد.

معاون وزیر نفت عزم مجموعه صنعت نفت به منظور تولید و توسعه این صنعت را بیش از گذشته ارزیابی کرد و گفت: با وجود محدودیت ها و تحریم های اعمالی، سازندگان داخلی موفق به تامین و ساخت برخی از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و حتی قطعات با تکنولوژی بالا شدند که در سال جاری این روند نیز ادامه دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×