اخبار فرش ماشینیاسلاید شو

فناوری های جدید در تولید منسوجات بی بافت سوزن زنی شده

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مقدمه

گروه صنعتی آندریتز متشکل از شرکتهای آسلین-تیبو (فرانسه)، پرفوجت (فرانسه)، کوسترز (آلمان) و آندریتز (اطریش)، بزرگترین مجموعه ساخت ماشین آلات منسوجات بی بافت در جهان می باشد که می تواند گسترده ترین بازه ماشین آلات این صنعت را تامین نماید. این شرکت با دارا بودن بیش از ۲۵۰۰۰ نفر پرسنل در نقاط مختلف جهان در صنایع مختلفی از قبیل تولید منسوجات بی بافت، کاغذ، صنایع فلزی و … در کشورهای اطریش، آلمان، فرانسه، آمریکا، چین و … فعال می باشد (شکل ۱).

کارخانجات گروه صنعتی آندریتز مجهز به دستگاههای صنعتی جهت آزمایش مشتریان در البوئف فرانسه، مون بونه فرانسه، کرفلد آلمان و ووکشی چین

شکل ۱ – کارخانجات گروه صنعتی آندریتز مجهز به دستگاههای صنعتی جهت آزمایش مشتریان در البوئف فرانسه، مون بونه فرانسه، کرفلد آلمان و ووکشی چین

در شماره گذشته مجله مصاحبه ای با آقای دیدیه وولیه (Didier Vulliet) مدیرعامل شرکت آندریتز پرفورجت در شهر مونت بونه (Montbonnot) فرانسه به چاپ رسید که در ادامه آن، در این شماره به شهر البوئف (Elbeuf) در شمال فرانسه رفته و مصاحبه ای با آقایان یوهانس هیپ (Johannes Heap) مدیرعامل شرکت آندریتز آسلین-تیبو و جان فیلیپ دومون (Jean Philippe Dumont) مدیر فروش این شرکت ترتیب دادیم (شکل ۲).

شکل 2 –آقایان یوهانس هیپ مدیرعامل و جان فیلیپ دومون مدیر فروش شرکت آندریتز آسلین-تیبو

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شکل ۲ –آقایان یوهانس هیپ مدیرعامل و جان فیلیپ دومون مدیر فروش شرکت آندریتز آسلین-تیبو

موضوع مصاحبه قبلی بررسی روند رشد بازار منسوجات بی بافت اسپان لیث بود و در این شماره بر روی موضوع فنآوریهای جدید در حوزه منسوجات بی بافت سوزن زنی تمرکز نموده ایم.

خبرنگار: در طی یکسال گذشته شاهد حضور بسیار فعال شما در نمایشگاههای ایتما میلان ۲۰۱۵ در ایتالیا و نمایشگاه ایده ۲۰۱۶ در شهر بوستون آمریکا بوده ایم. در این نمایشگاهها بر روی چه موضوعی متمرکز بودید؟

آقای یوهانس هیپ: همانگونه که مستحضرید گروه صنعتی آندریتز به عنوان بزرگترین گروه ماشین سازی در حوزه کاغذ و منسوجات بی بافت دنیا همواره بایستی نقش پیشرو بودن خود را حفظ نموده و با نوع آوری و ادغام فرآیندهای مختلف نیازهای رو به رشد مشتریان خود در سرتاسر دنیا را تامین نماید.

شرکت آسلین-تیبو نیز به عنوان یکی از زیرمجموعه های این گروه دقیقاً بر مبنای همین فلسفه حرکت نموده و تمام فعالیت کاری خود را بر روی حوزه منسوجات بی بافت خشک ریزی شده که در آنها از ماشین آلات کارد، کراس لاپر، درافتر و سوزن زن استفاده می شود متمرکز نموده است. البته لازم به است که هرچند در این شرکت حوزه سوزن زنی به عنوان مهمترین روش ایجاد اتصال در لایه های بی بافت هدف می باشد، ولی این شرکت به عنوان زیرمجموعه گروه آندریتز وظیفه تولید دستگاههای کارد و کراس لاپر برای سایر زیرمجموعه ها نظیر شرکت پرفوجت فرانسه که بر روی تولید لایه های بی بافت اسپان لیث متمرکز است و همچنین شرکت کوسترز آلمان که بر روی تولید لایه های ترموباند فعالیت می نماید نیز دارا می باشد.

بر طبق سالها تجربه و مطالعه بازار، گروه صنعتی آندرتیز توانسته است تا با مشارکت مشتریان وفادار خود راه حلهای ویژه ای جهت پاسخگویی به نیازهای آنها از قبیل افزایش یکنواختی لایه بی بافت، ایجاد ارزش افزوده در منسوج بی بافت به کمک گسترش کاربردهای محصول و یا ایجاد و توسعه سیستم های نرم افزاری جدید جهت افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری ارائه دهد.

در همین راستا در طی سالیان گذشته سیستم های جدیدی نظیر دستگاه کارد جدید و با سرعت بالای eXcelle TT، سیستم تغذیه کارد شوت فید TCF-X که توانایی تغذیه همزمان الیاف بسیار بلند و الیاف بسیار کوتاه با حجم بسیار زیاد به کارد را دارد، سیستم کنترل کشش لایه در درافتر به نام Isolayer و از همه مهمتر سیستم کنترل یکنواختی و توزیع وزنی لایه بی بافت به نام ProDyn را به بازار عرضه نموده و بطور مداوم سعی در بهبود و عملکرد این سیستمها داشته است.

خبرنگار: لطفاً کمی در خصوص سیستم سوزن زنی neXline موجود در شهر البوئف فرانسه و مزایای آن توضیح دهید؟

آقای جان فیلیپ دومون: در شهر البوئف فرانسه در کنار سالنهای ماشین سازی دستگاههای مختلف تولید منسوجات بی بافت، یک سالن هم به نمایش آخرین مدل خطوط تولید منسوجات بی بافت به روش سوزن زنی در مقیاس صنعتی ولی با عملکرد پایلوت اختصاص داده شده است (شکل ۳). در این خط کلیه تکنولوژی های جدید و منحصر به فرد گروه صنعتی آندریتز به کار گرفته شده است تا مشتریان علاوه بر آزمایش ایده های جدید خود، بتوانند کلیه محصولات جدید را قبل از تولید صنعتی و ورود به بازار، به خوبی در خط تولید مورد ارزیابی قرار داده و نقاط قوت و ضعف را شناسایی نمایند. این موضوع برای تولیدکنندگان منسوجات بی بافت از آنجا حائز اهمیت است که می توانند به راحتی تفاوتهای ماشین آلات با فنآوری جدید را با ماشین آلات موجود در کارخانه های خود مشاهده نموده و با بررسی تفاوت محصولات تولیدی و ارزیابی دقیق هزینه های تولید، هزینه تعمیر و نگهداری، نسبت به نحوه سرمایه گذاری های جدید تصمیم درستی بگیرند.

فلسفه طراحی این خط علاوه بر پیچیدگی های فنی بر روی سادگی، راحتی و انعطاف پذیری تولید قرار داده شده است. به کمک استفاده از سیستم تغذیه کارد شوت فید TCF-X می توان الیاف بسیار کوتاه و الیاف بسیار بلند را با توزیع بسیار یکنواخت وزنی در راستای عرضی ماشین (CD) و با ضریب خطای کمتر از ۳% به دستگاه کارد تغذیه نمود. لازم به ذکر است که دستگاههای کارد دوبل eXcelle به صورت استاندارد توانایی کار با الیافی در حد ۱۲۰ میلیمتر را دارند که بر حسب تقاضا می توان گستره کاری آنها را تغییر داد.

در این خط تولید می توان سیستم های ProDyn و Isolayer را به راحتی روشن و خاموش نمود تا تفاوتهای استفاده و عدم استفاده از این فنآوریها بر روی محصول تولید به خوبی مشخص شود. علاوه بر این، در کلیه قسمتهای این خط تولید امکانات لازم جهت اضافه نمودن لایه های جدید بی بافت و یا بافته شده به خط تولید نیز پیش بینی شده است که این مساله در تولید محصولات کامپوزیتی چندلایه بسیار حائز اهمیت است.

چیدمان دستگاههای سوزن زنی در این خط تولید به گونه ای است که می توان عملیات سوزن زنی را بر روی سطح رویین، سطح زیرین و یا هر دو سطح آزمایش نمود و به کمک استفاده از بوردهای سوزن زنی با طراحی های ویژه و متنوع و همچنین موجود بودن بوردهای سوزن زنی با طراحی های خاص و سوزنهای مختلف به راحتی هر ایده جدیدی در خصوص فرآیند اتصال سوزن زنی قابل اجرا و آزمایش است.

علاوه بر این، در این خط قابلیت استفاده از سیستم های کشش لایه بی بافت بعد از کراس لاپر و در بین دستگاههای سوزن زنی فراهم می باشد که به کمک آنها می توان خصوصیات فیزیکی و مکانیکی لایه نظیر استحکام، ازدیاد طول تا حد پارگی و … را اصلاح نمود.

با توجه به در دسترس بودن کلیه امکانات آزمایشگاهی در داخل این مجموعه، به خوبی می توان تاثیر تغییر هر یک از پارامترهای تولید بر تغییر خصوصیات و ویژگی های لایه تولیدی را به خوبی مشاهده نمود. البته لازم به ذکر است که این خط تولید به یک سیستم هوشمند کنترل SCADA نیز مجهز می باشد.

علاوه بر خط تولید مذکور تعدادی دستگاه جانبی مجزا نیز وجود دارد که تعدادی از آنها عبارتند از دستگاه سوزن زنی با سرعت بالای ۱۰۰ متر بر دقیقه جهت تولید محصولات ویژه، دستگاه سوزن زن ولوور SDV-2 جهت تولید موکتهای مخمل با تکنولوژی منحصر به فرد برسهای اریب به منظور جلوگیری از ایجاد خط بر روی موکت مخمل.

البته لازم به ذکر است که علاوه بر خط تولید مذکور، یک خط تولید aXcess با ظرفیت کم و عرض کاری ۲۵۰ سانتیمتر نیز در مرکز آزمایشگاهی ووکشی چین موجود می باشد که می توان از آن نیز برای پروژه های ویژه استفاده نمود.

 

خبرنگار: لطفاً مهمترین مزایای فنی خطوط تولید جدید منسوجات بی بافت نسبت به خطوط قدیمی را شرح دهید.

آقای جان فیلیپ دومون: مهمترین مزایای فنی موجود در خطوط جدید سوزن زنی neXline عبارتند از:

در بیش از ۸۰% خطوط جدید neXline عرضه شده به مشتریان از سیستم جدید شوت فید تغذیه به کارد TCF-X استفاده شده است. در این سیستم به کمک نرم افزارها و قابلیتهای ویژه آن، نه تنها می توان حداکثر انعطاف پذیری در خصوص نوع الیاف، ظرافت الیاف و طول الیاف تغذیه شده به دستگاه کارد را تامین نمود، بلکه ظرفیت آن نیز به میزان قابل ملاحظه ای نسبت به سیستم های عادی بهبود یافته است به گونه ای که در مورد یک کارد با عرض ۲.۵ متر می توان به راحتی بیش از ۱۲۰۰ کیلوگرم در ساعت الیاف تغذیه نمود.

در صورت استفاده از کارد دو سیلندری eXcelle میزان یکنواختی و همگن بودن در لایه خروجی بسیار بهتر از کاردهای متداول می باشد، این موضوع از آنجا حائز اهمیت می باشد که امروزه بیشتر مشتریان تمایل دارند تا لایه های بی بافتی با وزن کمتر و چیدن تعداد کمتری لایه در دستگاه کراس لاپر تولید نمایند. همانطور که مشخص است این قابلیت منجر به افزایش سودآوری و همچنین افزایش سرعت تولید می شود.

امروزه استفاده از سیستم نرم افزاری ProDyn از حالت یک انتخاب به یک اجبار برای تولیدکنندگان منسوجات بی بافت تبدیل شده است. با توجه به اینکه به کمک این سیستم می توان پروفایل وزنی لایه بی بافت را اصلاح نمود لذا جهت دستیابی به یک سری خصوصیات فیزیکی و مکانیکی معین میزان مصرف الیاف به میزان قابل توجهی کمتر می باشد. با توجه به اینکه این سیستم در یک حلقه بسته کنترلی، میزان خروجی دستگاه کارد و سرعت کراس لاپر را با هم کنترل می نماید لذا از بابت کارکرد و اپراتوری دستگاه نیز صرفه جویی قابل ملاحظه ای ایجاد می نماید.

هرچند دستگاههای کراس لاپر مجهز به سیستم پروفایل (Profile) و داینامیک (Dynamic) نیز در گذشته ای دور به بازار عرضه شده اند، اما هنوز قابلیت پاسخگویی نیازهای به روز مشتریان را دارند. در نسل جدید کراس لاپرهای تولید شده با نوار نقاله کوتاه، مکانیزم های انتقال حرکت و همچنین سیستم های تمیزکاری نیز بهبود یافته اند.

استفاده از سیستم کنترل کشش Isolayer منجر به تولید لایه های بسیار یکنواخت و همگن حتی در صورت استفاده از چیدمان ۲ لایه بر روی هم در کراس لاپر می شود. این سیستم کم بودن نسبی سرعت تسمه خروجی کراس لاپر را اصلاح نموده و منجر به افزایش سرعت تولید می شود.

شکل 3 – خط کامل تولید منسوجات بی بافت سوزن زنی در کارخانه آسلین –تیبو

شکل ۳ – خط کامل تولید منسوجات بی بافت سوزن زنی در کارخانه آسلین –تیبو

استفاده از گستره وسیع دستگاههای سوزن زنی از مدل A.30 تا مدل A.50 منجر به افزایش قدرت انتخاب در بین راه حلهای مختلف پاسخگویی به نیازهای بازار می شود. در طی سالهای گذشته همواره سعی بر این بوده است که با ثابت نگهداشتن تعداد دستگاههای سوزن زن موجود در خط تولید از یک طرف ظرفیت و یا به عبارت دیگر سرعت تولید را افزایش داد و از طرف دیگر میزان دانسیته یا فشار سوزن زنی را نیز ارتقا داد. با توجه به این دیدگاه از یک سو طراحی دستگاههای سوزن زن جدید شرکت آسلین-تیبو ارتقا یافته است و از سوی دیگر سعی شده است تا مهمترین نقطه قوت این دستگاهها که عبارت بود از توانمندی و قدرتمند بودن آنها که منجر به شهرت آن در بازارهای جهانی شده است همچنان حفظ گردد. این دستگاههای سوزن زن به گونه ای طراحی شده اند که هرگونه جمع شدگی و یا کشیدگی ناخواسته در لایه در آنها حذف گردد و از طرف دیگر طراحی تصادفی و در عین حال برنامه ریزی شده موقعیت سوزنها منجر گردیده است که تولیدکنندگان به راحتی و بدون نگرانی از ایجاد طرح های ظاهری ناخواسته بر روی لایه بتوانند محصول خود را با سرعتهای مختلف تولید نمایند. دستگاههای سوزن زن شرکت آسلین – تیبو از سیستم خنک کاری روغنی استفاده می کنند که به همراه نوع خاص مکانیزم حرکت پیستونی منجر به عملکرد بهتر این دستگاه می شود.

کراس لاپر نسل جدید D.630 نیز از مهمترین دستاوردهای این شرکت می باشد. این کراس لاپر با سرعت ورودی ۲۰۵ متر بر دقیقه در عرض ورودی ۳ متر می تواند قابلیتهای ویژه ای در خطوط تولید پرسرعت ایجاد نماید. (شکل ۴)

شکل ۴ – تصویر شماتیک خط تولید از دستگاه کارد و کراس لاپر تا دستگاههای سوزن زنی و وایندر

خبرنگار: مهمترین بازارهای مصرف این سیستم جدید در کدام حوزه های صنعتی می باشد؟

آقای یوهانس هیپ: انعطاف پذیری بسیار زیاد خطوط تولید شده در شرکت آندریتز آنها را قادر ساخته است تا به خوبی خود را با نیازهای متفاوت بازار تطبیق دهند و به همین دلیل می توان گفت که از این خطوط در بسیاری از کاربردها می توان استفاده نمود. در حال حاضر بازارهایی نظیر صنایع خودروسازی، تولید ژئوتکستایل، فیلتر و سایر کاربردهای صنعتی ویژه بسیار فعال و پویا هستند (شکل ۵) و همواره در حال ایجاد محصولات جدید از منسوجات بی بافت می باشند. علاوه بر این بازارها، سایر حوزه ها نظیر تولید چرم مصنوعی، دستمالها، کالای خواب و … نیز از قابلیتهای جدید این سیستم منتفع شده اند.

شکل 5 – کاربرد منسوجات بی بافت در صنایع خودروسازی

شکل ۵ – کاربرد منسوجات بی بافت در صنایع خودروسازی

خبرنگار: کمی هم در مورد تفاوتهای خطوط تولید بی بافت aXcess و eXcelle توضیح دهید؟

آقای یوهانس هیپ: بر خلاف ماشین آلات سری eXcelle، خطوط تولید aXcess در پاسخ به نیاز مشتریانی طراحی و تولید شده اند که نیازمند ظرفیت کم الی متوسط تا حدود ۴۵۰۰ تن در سال (کمتر از ۱۵ تن در روز) می باشند. البته باید توجه داشت که در مورد هر مشتری، مهندسان فرآیند شرکت آسلین-تیبو پس از بررسی دقیق نیازها و خواسته های مشتری امکان دارد دستگاههای مختلفی از خطوط تولید بی بافت aXcess و eXcelle را با یکدیگر در یک خط تولید ادغام نماید. این مساله از لحاظ پاسخگویی دقیق به نیاز مشتریان بسیار حائز اهمیت می باشد. همانگونه که مشخص است استفاده از یک کارد با سرعت بالا و دستگاه کراس لاپر سرعت بالای D.630 می توان حتی ظرفیت تولیدی در حد ۱۲.۶۰۰ تن در سال نیز داشت.

خبرنگار: میزان پذیرش استفاده از سیستم ProDyn در بازار چگونه بوده است؟

آقای جان فیلیپ دومون: از آنجا که این سیستم به عنوان یک راه حل پیشرو و نوآورانه در بازار مطرح گردید در ابتدا مزایای استفاده از آن برای مشتریان به خوبی آشکار نگردیده بود، اما امروزه با آزمایش این سیستم در تولید محصولات مختلف، مشتریان به خوبی از کلیه نقاط قوت آن در قیاس با سیستم های قدیمی مطلع می باشند و به صورت آگاهانه اصرار بر استفاده از این سیستم جهت افزایش یکنواختی محصول تولیدی می باشند. در این سیستم به کمک یک حلقه بسته کنترلی، وزن لایه خروجی در انتهای خط تولید به دقت کنترل شده و سیگنالهای لازم جهت تنظیم خودکار به دستگاه کارد ارسال می شود و به همین دلیل علاوه بر صرفه جویی در مصرف الیاف جهت حصول خصوصیات مکانیکی می توان راندمان تولید را نیز به طرز محسوسی ارتقا داد.

خبرنگار: میزان درصد یکنواختی وزنی در جهت طولی MD و جهت عرضی CD با توجه به نوع الیاف و محصول تولیدی در صورت استفاده از سیستم ProDyn معمولاً در چه حدی قرار دارد؟

آقای جان فیلیپ دومون: بطور کلی سیستم ProDyn متاثر از نوع الیاف، وزن محصول تولیدی و یا حتی سرعت تولید نمی باشد. معمولاً مشتریان تقاضا دارند که نسبت استحکام در هر دو جهت (MD/CD) تا حد امکان به یکدیگر نزدیک شود. بدین منظور در هنگام تولید لایه های با وزن سبک تا وزن متوسط بایستی میزان کشش در حین فرآیند ایجاد اتصال به وسیله سوزن زنی افزایش یابد. البته باید توجه داشت که نحوه چیدمان و طراحی دستگاههای سوزن زنی نیز نقش بسیار مهمی در کاهش ضریب نایکنواختی در لایه دارد.

در صورت استفاده از دستگاه کارد جدید مدل TT میزان MD/CD در حدود ۳:۱ می باشد که با استفاده از کراس لاپر و سیستم کشش ویژه می توان این نسبت را تا انتهای خط به حد ۱:۱ رساند که بسیار حائز اهمیت می باشد.

علاوه بر این بایستی به سایر پارامترها نظیر سیستم کشش لایه بی بافت پس از کراس لاپر، سیستم تغذیه SFD دستگاه سوزن زن اول، سیستم تغذیه و سیستم خروجی دستگاه سوزن زن دوم و یا سوم و همچنین پارامترهای سیستم کشش لایه بی بافت بین سوزن زنها نیز توجه نمود.

 

خبرنگار: علاوه بر موارد ذکر شده مشتریان چه انتخابهای دیگری در خصوص سیستمهای کنترلی دارند؟

آقای یوهانس هیپ: استفاده از سیستم کنترلSCADA  به مدیران تولید این امکان را می دهند که علاوه بر گزارشهای متفاوت از پارامترهای تولید، نسبت به بهینه سازی آنها از طریق سیستم مرکزی اقدام نمایند. به همین دلیل نسخه های تولید در هر زمان به راحتی قابل بازیابی و تولید مجدد بوده و اپراتورها در کسری از ثانیه می توانند اطلاعات تولید را در اختیار داشته باشند.

خبرنگار: نحوه هماهنگی سیستم ماشین آلات با کنترل اتوماتیک کارخانه در نرم افزار Industry 4 چگونه است؟

آقای یوهانس هیپ: کلیه دستگاههای و سیستمها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی با مفاهیم سیستم Industry 4 قابل تطبیق باشند. این سیستم کلیه پارامترهای تولیدی را در لحظه جمع آوری و کنترل می نماید و به همین دلیل تولید یکنواخت و با راندمان بالا تضمین شده است.

خبرنگار: نحوه پشتیبانی از سیستم های کنترل خودکار خطوط تولید و تعمیر و نگهداری آنها به چه صورت می باشد؟

آقای یوهانس هیپ: تعهد گروه صنعتی آندریتز به حفظ راندمان تولید مشتریان همواره زبانزد بوده و این شرکت به کمک گروه سرویس و خدمات خود توانسته است همواره مشتریان را در بالاترین حد کیفی تولید محصول حفظ نماید.

در حوزه تامین قطعات یدکی نیز این شرکت با برقراری خدمات ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته در سریع ترین زمان ممکن هرگونه قطعه یدکی مورد نیاز مشتریان را از انبارهای کاملاً اتوماتیک خود تامین و ارسال می نماید.

خبرنگار: برنامه های گروه صنعتی آندریتز جهت حضور در نمایشگاهها و کنفرانسهای جهانی تا انتهای سال جاری میلادی چگونه می باشد؟

آقای یوهانس هیپ: گروه صنعتی آندریتز و زیرمجموعه های آن هرسالانه در تمام رخدادهای مهم صنعت نساجی جهان حاضر می باشد. در نیمه دوم سال جاری میلادی این شرکت به ترتیب در نمایشگاههای ذیل حاضر خواهد بود:

  • نمایشگاه نساجی ایران IRANTEX در تهران / ۶-۳ سپتامبر (سالن ۳۸A)
  • نمایشگاه بی بافت CINTE در شانگهای / ۱۴-۱۲ اکتبر
  • نمایشگاه ایتمای آسایایی ITMAASIA در شانگهای / ۲۸-۲۴ اکتبر
  • کنفرانس منسوجات بی بافت HOF در آلمان / ۱۰ -۸ نوامبر

خبرنگار: هرچند که اعلام اسامی مشتریان جدید برای بسیاری از شرکتهای ماشین سازی تا مدتی پس از شروع تولید خط محرمانه محسوب می شود، ولی آیا امکان دارد یکی از پروژه های ویژه خود در سال ۲۰۱۶ را معرفی نمایید؟

آقای یوهانس هیپ: یکی از جدیدترین بازارهای برای ماشین آلات تولید منسوجات بی بافت کشورهای جنوب آسیا می باشد. در انتهای سال ۲۰۱۵ گروه صنعتی آندریتز قراردادی را با شرکت اتوتک نانوون (Autotech Nonwoven) واقع در ایالت گوجارات هند منعقد نمود. این شرکت در حال حاضر مهمترین عرضه کننده منسوجات بی بافت در حوزه خودروسازی هند می باشد و به کمک خط جدید تولید خود که در نیمه سال ۲۰۱۶ راه اندازی شده است این شرکت علاوه بر صنایع خودروسازی در سایر حوزه ها نظیر صنایع فیلتراسیون و تولید لایه های خاص چرم مصنوعی نیز وارد خواهد شد. خط تولید جدید این شرکت یکی از کاملترین خطوط تولید از ابتدا تا انتهای فرآیند می باشد که به سیستم کنترل کیفی ProDyn نیز مجهز می باشد (شکل ۶).

خبرنگار: در خاتمه با توجه به اولین حضور مستقیم در نمایشگاه نساجی تهران، لطفاً نظر خود راجع به بازار ایران را نیز بفرمایید؟

آقای یوهانس هیپ: در دهه ۹۰ میلادی شرکت آسلین تیبو پروژه های بسیار خوبی را در ایران اجرا نمود که از میان مشتریان مطرح ایرانی در آن سالها می توان به اسامی معتبری نظیر شرکت بی بافت، گریوه، تولیدی موکت پارس، آرتا موکت، موکت نگین رز سپاهان و … اشاره نمود. امیدواریم با برطرف شدن موانع تجاری فیمابین ایران و اروپا به زودی شاهد سرمایه گذاری های جدیدی در ایران در حوزه هایی نظیر صنایع خودروسازی، تولید ژئوتکستایلها، فیلتراسیون، چرم مصنوعی، موکت و کفپوش و … باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×