اخبار نساجی

فرابورس همچنان بر مدار بانکی‌ها

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فرابورس همچنان بر مدار بانکی‌ها

 

بازار فرابورس روز گذشته را نیز همچنان تحت تاثیر معاملات پرحجم نمادهای بانکی بود به طوری که ۶۴ درصد از حجم کل مبادلات دیروز از سوی بانک ایران زمین و حق‌تقدم آن شکل گرفت.

در معاملات روز گذشته بیش از ۹۴ میلیون برگه اوراق بهادار در میان سهامداران فرابورسی جابه‌جا شد و ارزش کل معاملات به ۸/۲۰۴ میلیارد ریال رسید که بانک ایران زمین و حق‌تقدم آن هر کدام به ترتیب با معاملات ۵/۲۰ و ۵/۳۹ میلیون سهمی به ارزش ۳/۳۳ میلیارد ریال و ۲۱ میلیارد ریال در صدر معاملات قرار گرفتند.
همچنین در این بازار صنایع پتروشیمی تخت جمشید با جابه‌جایی ۱۸ میلیون سهم به ارزش ۳/۳۶ میلیارد ریال معاملات پررونقی داشت.

بازار اوراق مشارکت نیز با معاملات ۷/۱۹ میلیارد ریالی اوراق مشارکت نارنجستان و ۲/۱۵ میلیارد ریالی اوراق مشارکت نفت مورد توجه قرار گرفت.
در مجموع در بازار دیروز بیشتر نمادها با افت نرخ مواجه شدند. به طوری که از ۷۰ نماد معامله شده در این روز ۱۰ نماد با رشد نرخ به کار خود پایان دادند که در این میان می‌توان به نوسان مثبت نمادهای همراه اول، بیمه پارسیان، باغمیشه، افرانت و فولاد آلیاژی یزد اشاره کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این در حالی است که تمامی امتیازات تسهیلات مسکن با افت قیمتی در محدوده ۲ تا ۴ درصد مواجه شدند و به میانگین قیمت ۶۵۰ هزار ریال رسیدند.
همچنین در پایان معاملات روز گذشته نماد معاملاتی گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان، جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز چهارشنبه ۷ تیر و اوراق مشارکت گروه صنعتی بوتان نیز، به منظور پرداخت سود علی‌الحساب سه ماهه در پایان معاملات متوقف شدند.

فرابورس میزبان دو عرضه بلوکی
افزون بر این بلوک ۱۰۰ درصدی شرکت تولید نیروی برق آبادان و شرکت کشت و صنعت شهید بهشتی، امروز در فرابورس عرضه می‌شود.
بر این اساس سازمان خصوصی سازی، ۲۲۰میلیون سهم شرکت تولید نیروی برق آبادان معادل ۱۰۰ درصد از سهام این شرکت به ارزش ۸/۵ هزار میلیارد ریال و به نرخ پایه هر سهم ۲۶ هزار و ۷۲۷ ریال در بازار پایه فرابورس عرضه می‌کند. تعداد سهام مورد عرضه کشت و صنعت شهید بهشتی نیز ۸ میلیون و ۳ هزار و ۳۸۰ سهم معادل ۱۰۰ درصد از سهام این شرکت است و ارزش پایه هر سهم آن ۱۹۵ هزار و ۹۲۳ ریال و ارزش کل آن ۱۵۶۸ میلیارد و ۴۶ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۷۴۰ ریال تعیین شده است.

 

10-01

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×