اخبار نساجی

عملیات اجرایی پروژه های شمال کشور با تامین اعتبار از منابع مختلف شتاب می گیرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

اخیرا با یکی از مجربترین مشاوران بین المللی رایزنی هایی صورت گرفته است و دراین راستا تفاهم نامه ای امضا و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

ایلنا: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناههای حمل و نقل کشور گفت: تمام تلاش وزارت راه و ترابری بر این است که امسال عملیات اجرایی پروژه های شمال کشور با تامین اعتبار از منابع مختلف شتاب بیشتری گیرد.

به گزارش ایلنا،احمد صادقی در بازدید از پروژه جنوبی بابل درباره آزاد راه شرق به غرب استان گفت: اخیرا با یکی از مجربترین مشاوران بین المللی رایزنی هایی صورت گرفته است و دراین راستا تفاهم نامه ای امضا و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود : همچنین در آینده ای نزدیک حدود ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر از این مسیر به مناقصه خواهد رفت و مصمم هستیم تا امسال کار مطالعاتی تکمیل و همزمان با کار مطالعاتی بخش هایی ازاین طرح را به اجرا بگذاریم.
صادقی خاطرنشان کرد: مطالعات چهار خطه کردن محور مرکزی گلوگاه تا رامسر سال ۱۳۵۳ به اتمام رسید اما قطعاتی از آن بدلیل آنکه مقرر شد جاده دو طبقه یا گذر گاه ساحلی احداث شود هنوز اجرایی نشده است .
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به اینکه وزارت راه و ترابری تنها به احداث جاده دو طبقه اکتفا نکرده بلکه مسیر دریا نیز مدنظر است؛ گفت: هم راه زمین و هم راه دریا وجود دارد و جایی که در دریا محدودیتی وجود داشته باشد به زمین و نیز اگر درزمین با مشکل مواجه باشیم به دریا روی خواهیم آورد.
وی ادامه داد: طبقاتی کردن راه، کار سختی نیست ضمن اینکه اگر در قسمتی از مسیر لازم باشد راه طبقاتی احداث شود، خواهیم ساخت کمااینکه در ایران این اتفاق افتاده است.
معاون وزیر راه و ترابری افزود: با یک مشاوربین المللی باتجربه درحوزه سازه خاکی و آبی مذاکراتی انجام شد تا در این خصوص مطالعه کند و در کنار این مشاور بین المللی از مشاوران کشورمان نیز استفاده خواهیم کرد.
صادقی خاطرنشان کرد: این راه ضمن اینکه تردد را آسان می کند نه تنها لطمه ای به گردشگری نمی زند بلکه جاذبه گردشگری را در استان افزایش خواهد داد.
مدیرعامل ساخت و توسعه زیر بناههای حمل و نقل کشور گفت: کمربندی ها بایست طوری طراحی شوند که برای ۵۰ سال آینده به آن خدشه ای وارد نشود.
وی تاکید کرد: هرجا که در جوار شهر کمربندی احداث شد در واقع نه کمرنبدی بلکه خیابانی در شهر ساخته شده است.
صادقی عنوان کرد: طول بزرگراههای استان مازندران بیش از ۱۰۰ کیلومتر و طول آزاد راه حدود ۱۱ کیلومتر در محدوده آمل است.
وی افزود : برای افزایش طول آزاد راهها به کلیه سرمایه گذاران و پیمانکاران اعلام می کنیم که این آمادگی را داریم که با مشارکت آنها هم آزاد راهها را توسعه دهیم و هم بزرگراههای کشوررا به آزاد راه تبدیل کنیم که این نیاز به سرمایه گذاری کمتر دارد و با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
معاون وزیر راه و ترابری گفت: از مسئولان استان مازندران می خواهیم که مثل سابق ۲۰ تا ۲۵ درصد اعتبارات استانی را برای توسعه شبکه حمل و نقل استان در نظر گیرند.
وی ادامه داد: حمل و نقل و توسعه زیر ساخت ها در توسعه مازندران بعنوان یک استان توریستی و گردشگری، بسیار ضروری است و تقویت و توسعه شبکه راههای مواصلاتی مازندران یکی ازاولویت های ضروری به حساب می آید که تمام تلاشمان این است که ازمحل سایر منابع، پروژه ها با سرعت بیشتر و زمان کوتاهتری مورد بهره برداری قرار گیرد.
معاون وزیر راه و ترابری در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: طبق گفته مشاور کمربندی بابل، تکمیل این طرح به ۴۰ میلیارد ریال نیاز دارد که در قانون مبلغ ۱۳ میلیارد ریال برای آن پیش بینی شده است که حدود ۳۰ میلیارد ریال باقی مانده از محل اوراق مشارکت پرداخت خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.
صادقی اظهار داشت: نقطه های حادثه خیز اکثر محورهای استان مازندران به علت اینکه ظرفیت ترافیک در آنجا به حالت اشباع رسیده ، حالت سانحه خیز پیدا کرده است و باید ظرفیت های جدید را با تبدیل راههای اصلی به بزرگراهها و تبدیل بزرگراه به آزاد راه ایجاد کنیم تا تناسب بین تردد وسایل نقیله و جاده ها ایجاد شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×