اخبار نساجی

طرح نوسازی،بازسازی و ساماندهی صنعت چرم و کفش کشور بررسی شد

 

طرح نوسازی،بازسازی و ساماندهی صنعت چرم و کفش کشور بررسی شد

در سیزدهمین نشست کارگروه حمایت از تولید طرح نوسازی، بازسازی و ساماندهی چرم و کفش مورد بررسی قرار گرفت.

در در سیزدهمین نشست کارگروه حمایت از تولید مقرر شد در راستای حمایت های ارزی و ریالی از واحدهای چرمسازی، محصولات چرمی وکفش و جهت ایجاد، بازسازی و نوسازی واحدهای مذکور، صندوق توسعه ملی از طریق بانک های عامل طرف قرارداد، ارز مورد نیاز را در اسرع وقت در اختیار واحدهای مذکور قرار داده و سود تسهیلات اعطایی صنایع مذکور را یک درصد کمتر از نرخ تسهیلات متعارف آن صندوق منظور نمایند.

همچنین عوارض صادراتی سالامبور و وت بلوی گوسفندی به ترتیب به میزان ۳۰% و ۲۵% قیمت پایه صادراتی تعیین شد.

جایزه صادراتی چرم تکمیل شده به ۱۰% و محصولات چرمی وکفش به ۱۵% افزایش یافت و مقرر شد اعتبار آن از محل درآمدهای ناشی از عوارض صادراتی مواد اولیه و حقوق ورودی واردات مواد اولیه و نهایی صنایع چرم، کفش و محصولات چرمی در بودجه سنواتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی منظور شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین به منظور تامین هزینه های ایجاد و راه اندازی، نوسازی و بازسازی و نگهداری تصفیه خانه های چرم شهرهای مصوب(اعم از خصوصی و دولتی)، مقرر شد تا معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، بودجه مناسبی را با پیشنهاد سازمان حفاظت از محیط زیست با رعایت ماده ۲۱۵ قانون برنامه پنجم توسعه کشور در بودجه سالانه منظور نماید.

واحدهای تولیدی چرمسازی مستقر در شعاع ۱۲۰ کیلومتری مرکز تهران و حوزه استحفاظی شهرهای بزرگ نیز از تاریخ بهره‌برداری در محل جدید (شهرک های صنعتی مصوب) به مدت ۱۰سال از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود.

لازم به ذکر است کارخانه‌های چرمسازی که قبل از اصلاحیه قانون مالیات‌های ذکر شده انتقال یافته‌اند و یا در حال انتقال می‌باشند نیز مشمول معافیت این قانون از تاریخ ابلاغ قانون خواهند بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×