اخبار فرش ماشینی

طرح سلامت قالیبافی در استان زنجان اجرا می‌شود

 

فرش

 

فیروزه علی‌اکبری با اشاره به بروز بیماری‌های جسمی برای قالیبافان اظهار کرد: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های جسمی برای بافندگان فرش در استان زنجان به اجرای طرح سلامت قالیبافی اقدام می‌شود.  

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای بافندگان فرش دستباف در استان زنجان عنوان کرد: با اجرای طرح سلامت به منظور مقابله با بروز بیماری‌های مختلف ناشی از قالیبافی در این زمینه اقدامات لازم به عمل می‌آید.

رئیس خوشه فرش استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری بافندگان فرش از بیماری‌های درد کمر، زانو و چشم رنج می‌برند، افزود: برای برطرف کردن مشکلات قالیبافان به اجرای طرح‌های مختلف اقدام می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی عمده عامل بروز بیماری‌های مختلف در بافندگان فرش را نامناسب و غیر استاندارد بودن کارگاه‌های قالیبافی عنوان کرد و گفت: استفاده از دار قالی استاندارد می‌تواند بسیار از مسائل ایجاد شده در این عرصه را از بین ببرد.

علی‌اکبری با اشاره به اینکه زنان بیشترین قشر قالیبافان استان زنجان را شامل می‌شوند، تصریح کرد: این بانوان به مرور زمان با مشکلات جسمی بسیاری روبه‌رو می‌شوند.

وی به طراحی کارگاه‌هایی با دار قالی استاندارد توسط مرکز ملی فرش در استان قم اشاره کرد و ادامه داد: این دارهای قالی متناسب با استیل بدن به گونه‌ای تنظیم شده که در مدت زمان طولانی مشکل جسمی برای بافنده فرش ایجاد نکند.

رئیس خوشه فرش استان زنجان از خریداری دارهای قالی استاندارد توسط شهرک‌های صنعتی استان زنجان خبر داد و گفت: با بهره‌گیری از دارهای قالی استاندارد در اتحادیه‌های فرش دستباف برای اجرای طرح سلامت در استان اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از اجرای طرح سلامت در اتحادیه، استفاده از دارهای قالی استاندارد در سطح استان نیز اجرا می‌شود، تصریح کرد: برای برطرف کردن مشکلات و مسائل قالیبافان با همکاری ارگان‌های دولتی برنامه‌ریزی‌های لازم به عمل می‌آید.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×