اخبار فرش ماشینی

صنعت فرش قم در آستانه نابودی است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

 احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد ضمن تاکید بر لزوم بهره برداری درست از دریاچه نمک اظهار داشت: این دریاچه برای ما غنیمت است اگرچه گویی برخی چشم طمع به این نعمت خدادادی دارند از همین رو مسئولان استان باید با اقدامات به موقع و درست مبادا مدیریت آن از قم خارج شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت فرش قم در آستانه نابودی است افزود: باید فکر اساسی در بخش صنایع دستی به ویژه فرش انجام شود، ما نگرانیم چرا که ظرفیت فرش قم هم در بازار جهانی و هم در تولید با مشکل مواجه شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان قم این مزیت را دارد که در چهارراه مواصلاتی ۱۷ استان کشور قرار گرفته اما از این ظرفیت به درستی استفاده نمی‌شود، احداث بازارچه صنایع دستی که به کرات مورد بحث بوده فرصت مناسبی برای عرضه محصولات صنایع دستی استان است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه استان خاطرنشان کرد: اگر هماهنگی مناسبی با مجموعه اوقاف انجام شود ظرفیت خوبی است که برای شهر و روستاهای استان تعاملی برای عرضه این محصولات ایجاد شود.

امیرآبادی با اشاره به اینکه در دریافت تسهیلات مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روی مباحث هتلسازی متمرکز شده است گفت: در امکانات رفاهی و شهربازی امکانات لازم باید در شهر قم ایجاد شود چرا که این مجموعه‌ها نقش موثری در میزان ماندگاری زائران دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از زائران غیرایرانی از طریق شرکت شمسا وارد کشور می‌شوند اظهار داشت: این ظرفیت وجود دارد که این مجموعه در قم نیز نمایندگی داشته باشند تا در استان سرمایه گذاری کند.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×