اخبار فرش ماشینی

صادرکنندگان رتبه دوم سال ۸۶ معرفی شدند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تغییر نگاه راهبردی به توسعه کشور و سوق دادن ظرفیت‌ها به سمت بازارهای هدف و تدوین برنامه جامع در خصوص افزایش صادرات نیاز اساسی کشور است.

به گزارش روابط عمومی وزارت بازرگانی، دکتر میرکاظمی صبح روز یکشنبه ۱۴ بهمن ۸۶ در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه رتبه دوم سال ۸۶ با بیان این مطلب و با اشاره به توان بالای کشور در زمینه صادرات کالاهای غیرنفتی، خواستار جهت ‌دهی مناسب و اصلاح راهبردها و محورهای مربوط به توسعه چه در داخل بنگاه‌ها و چه در بخش‌های کلان اقتصاد کشور شد.
وزیر بازرگانی با اشاره به تجربه کشورهای موفق در زمینه صادرات، توسعه مبتنی بر صادرات با نگاه به بازارهای بیرونی و جایگزینی واردات را خواستار شد.
دکتر میرکاظمی بهره‌ورتر شدن منابع، توسعه اشتغال و ارتقای کیفیت را از عمده نتایج تغییر راهبردها عنوان کرد و خواستار تلاش همه دست‌اندرکاران و جهت‌گیری‌های اساسی در این زمینه شد.
وی دسترسی به جهش‌های صادراتی را در گرو حمایت‌های لازم از صادرات دانست و ارتباط اقتصادی قوی با سایر کشورها، توسعه زیرساخت‌های لازم برای فعالیت تجار در کشور مقابل و تلاش برای حضور موثر در سازمان جهانی تجارت را از عمده فعالیت‌های وزارت بازرگانی در جهت تغییر اصلاح و روش‌ها عنوان کرد.
حضور و شرکت موثر بخش‌های خصوصی در نمایشگاه‌های خارج از کشور و اعزام هیات‌های تجاری در تغییر روند صادراتی کشور از دیگر مسایلی بود که از سوی وزیر بازرگانی در جهت تغییر راهبردها مطرح شد.
دکتر میرکاظمی گفت: فرآیند انتخاب رایزنان بازرگانی تغییر کرده و براساس شایستگی آنها و حضور موثرشان در کشورهای هدف است. سفرای ایرانی مقیم خارج از کشور ماموریت دارند تا مشکلات تک‌تک تجار را در کشورهای هدف به‌طور جدی دنبال کنند.
وی ضمن تاکید بر فعالیت جدی اتاق، خواستار تلاش بیشتر برای تعامل با بخش‌های خصوصی به عنوان یک راهبرد بازرگانی شد.
وزیر بازرگانی همچنین از تصویب مجدد ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش حمل و نقل، تدوین استراتژی با توجه به رشد ۵۰ درصدی بازار در جهت هدفمند کردن یارانه‌ها با تخصیص هزینه بیشتر و کمک‌های بلاعوض برای ایجاد پایانه‌های صادراتی در استان ها خبر داد.
علاوه بر آن نمایندگان بخش‌های صادراتی محصولات کشاورزی، صنعت و خدمات فنی و مهندسی ضمن بیان دیدگاه‌های خود و ارایه راهکارهایی برای افزایش میزان صادرات در خصوص مسائل و مشکلات هر بخش، مطالبی بیان کردند.
در این مراسم از ۲۴ شرکت از بخش خصوصی که امتیاز کمتری نسبت به صادرکنندگان قبلی کسب کرده اند، در ۲۰ گروه کالایی از جمله فرش دستباف، فرش ماشینی و موکت، با اهدای لوح تقدیر از سوی وزیر بازرگانی قدردانی شد.

منبع: اداره کل روابط عمومی وزارت بازرگانی

 

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×