اخبار فرش ماشینی

صادرات ۱.۸ میلیون دلاری فرش دستباف کرمانشاه به خارج کشور

صدای صنعت -معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: طی ۹ ماهه امسال یک میلیون و ۷۹۵ هزار دلار فرش دستباف از کرمانشاه به خارج کشور صادر شده ‌است.

هاشم پیراینده از بافت ۴۰ هزار مترمربع فرش دستباف در استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد و افزود: این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۲ هزار مترمربع بوده‌ است.

وی، ارزش فرش صادر شده از استان در ۹ ماهه امسال را یک میلیون و ۷۹۵ هزار دلار اعلام کرد و افزود: این میزان در ۹ ماهه سال گذشته ۹۸۰ هزار دلار بوده که رشد قابل توجهی در این بخش داشتیم.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه، کشورهای حوزه خلیج فارس را عمده کشورهایی دانست که فرش کرمانشاه به آنها صادر می‌شود.

وی به کیفیت قابل توجه فرش کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: بیشترین میزان فرش بافته شده معمولا از سنقر و کرمانشاه است.

به گفته این مسئول، در همین مدت ۱۲۶۴ کارت قالیبافی برای قالیبافان کرمانشاه صادر شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پیراینده، تعداد کارت‌های صادر شده در ۹ ماهه سال گذشته را ۲۲۵۶ مورد، عنوان و تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل کاهش تعداد کارت‌های قالیبافی این است که تامین اجتماعی به دلیل کمبود بودجه، امکان بیمه کردن قالیبافان جدید ندارد و همین امر انگیزه قالیبافان را برای گرفتن کارت کاهش داده است.

وی اظهار کرد: امسال در حوزه آموزش قالیبافان نیز عملکرد مناسبی داشتیم و در این مدت ۱۷۶ هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای قالیبافان برگزار کردیم که در قالب ۵۰ دوره بوده است. تعداد دوره‌های برگزار شده در سال گذشته، ۱۲۷ هزار نفر ساعت بوده که در قالب ۲۹ دوره بوده است.

استان کرمانشاه بیش از ۴۰ هزار قالیباف دارای کارت قالبیافی دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×