اخبار فرش ماشینی

شهرکهای صنایع دستی در کشور راه‌اندازی شود

حسین عباس‌زاده ظهر امروز در کارگروه تخصصی زنان و خانواده خراسان جنوبی اظهار داشت: صنایع دستی خراسان جنوبی، نساجی سنتی و بافته‌های داری ۲ شاخص اصلی، صنایع دستی خراسان جنوبی را شامل می‌شود.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس آمارهای ارایه شده سال گذشته ۲۶ هزارمتر مربع حوله بافی در استان تولید شد و قریب به ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان حوله با توجه به نرخ نهایی محصول به فروش رسید.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه نظر بازارهای جهانی به حوله بافی خراسان جنوبی جذب شده است بیان کرد: حدود ۱۵ هزار حوله برای کشورهای عمان، هلند و انگلستان فرستاده شدکه ادامه روند صادرات نیازمند تقویت زیرساختها است.

وی خاطرنشان کرد: فروش محصولات صنایع دستی از گمرک خراسان جنوبی انجام نمی‌شود و از طریق استانهای دیگر صورت می‌گیرد که باعث افزایش خروجی از گمرکات دیگر استانها و پیشرفت آنها می‌شود.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: ۱۸۵ میلیون تومان فروش سیاه چادر را نیز از روستاهای میغان و دهسلم داشتیم که از گمرک سیستان و بلوچستان خارج شد.

عباس‌زاده با بیان اینکه بحث فروش و بازاریابی یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان است افزود: بخشی از پیشرفت در بازار فروش به خودباوری تولیدکننده برمی‌گردد که صنعتگر باید به آن برسد مانند بسته‌بندی محصول، برندسازی و غیره که خود صنعتگر برای پیشرفت تولید و بازار فروش باید انجام دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: موضوع برند مسئله حیاتی به لحاظ جغرافیایی نیست و خودباوری صنعتگران ما در بحث برندسازی ضعیف است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه آمار برند و نشان ملی صنایع دستی در سال گذشته از ۳ به ۱۳ رسیده است گفت: در این زمینه بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار دریافت کردیم که در شهرستان  فردوس هزینه شد اما پروژه فقط تا مراحلی پیش رفت و نیازمند مساعدت و کمک است.

عباس‌زاده بیان کرد: نیازمندیم یک بازار تثبیت شده برای صنایع دستی در نظر گرفته شود و همچنین خواستار راه‌اندازی شهرکهای صنایع دستی هستیم.

وی افزود: در ایام نوروز در استان ۴۵۰ میلیون تومان فروش صنایع دستی صورت گرفته که این نشان می‌دهد خراسان جنوبی در این زمینه ظرفیتهای زیادی دارد و نیاز به توسعه و حمایت دارد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: در این راستا باید جشنواره حوله بافی تثبیت شود و جشنواره توبافی هر ساله ادامه یابد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه حوله‌بافی جایگاه خود را پیدا کرده است خاطرنشان کرد: در بخش حوله بافی ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات گرفتیم.

وی با بیان اینکه از مجموعه ۳۸۰ رشته صنایع دستی کشور ۸۰ رشته در خراسان جنوبی فعالیت دارند گفت: ۴۵ رشته فعال در استان وجود دارد و از این تعداد ۱۵ رشته نیمه فعال و مابقی غیرفعال است که مستلزم حمایتهای همه جانبه است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×