اخبار فرش ماشینی

شرکت فرش هارونیان و ورود به بازار ماشینی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

شرکت بین المللی فرش هارونیان که در آمریکا مستقر است برای اولین بار کلکسیون فرش ماشینی خود را در نمایشگاه فرش و کفپوش آتلانتا در ژانویه به نمایش خواهد گذاشت و رسما ورود خود به بازار تولید و فروش فرش ماشینی را  اعلام خواهد کرد.

این فرش جدید با ماشین الات بافت فرش ماشینی به روش ویلتون و با تراکم بسیار بالا و با استفاده از نخ های فرش پلی استری بافته خواهد شد که ظاهری مانند فرش های پشمی بسیار ظریف را ارائه می دهد. طرح و نقش این فرش ها برگرفته از ۴ فرش قدیمی و اصیل ایرانی است که در آرشیو شرکت فرش هارونیان در نیویورک وجود دارد.

به گزارش مجله نساجی کهن مدیر بازرگانی و مارکتینگ این شرکت درباره این فرش ها می گوید : ” این کلکسیون جدید از نظر طرح ، نقشه و نمای ظاهری فرش یک کلکسیون فوق العاده است چرا که روش بافندگی ویلتون علاوه بر ایجاد زیر دست بسیار عالی برای فرش و انعطاف بسیار بالایی که فرش می دهد ما را قادر می سازد تا ۱۶ رنگ را در بافت فرش استفاده کنیم و این در ترکیب با نقشه منحصر به فرد ما نمایی بی همتا به فرش بخشیده است. تراکم این فرش بسیار بالاست و دقیقا مانند یک فرش دستباف خود نمایی می کند. ما این کلکسیون را در بازار فرش لاس وگاس و آتلانتا ارائه خواهیم کرد.

طرح اصلی این کلکسیون از یک فرش زیبای بافت تبریز بافت بافندگان ماهری نظیر قربان دایی و فرجی کپی شده است.

فرش این شرکت آمریکایی در ترکیه بافته و تولید خواهد شد. ابعاد تولیدی این کلکسیون ۳ در ۵ فوت، ۱۰ در ۱۴ فوت و ۵ در۸ فوت خواهد بود. قیمت تخمینی فرش ۵ در ۸ فوت این شرکت ۶۰۰ دلار خواهد بود.

این فرش در تعداد محدودی تولید و پس از اتمام آن دیگر تولید نخواهد شده  و شرکت هارونیان طرح اصیل دیگری را وارد بازار خواهد کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تحریریه مجله کهن

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×