اخبار فرش ماشینی

سفیر دانمارک در ایران: قم در زمینه فرش و سوهان دارای شهرت جهانی است

قم – سفیر دانمارک در جمهوری اسلامی گفت: قم در زمینه صنعت فرش و سوهان دارای شهرت جهانی است.

آندرس کریستین هوگارد در دیدار با استاندار قم با ابراز خرسندی از حضور در شهر قم افزود: در طول سه سال حضور در ایران بسیار مشتاق بودم تا دیداری از قم داشته باشم و خوشحالم که امروز این فرصت فراهم شد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای گسترش همکاری مشترک قم با دانمارک در زمینه های مختلف از جمله انرژی و مسائل فرهنگی،سوهان و فرش قم را از محصولات صاحب برند جهانی عنوان و خاطرنشان کرد:قم در درجه اول در زمینه فرهنگی و علمی و بعد در زمینه های اقتصادی و تولیدی مثل سوهان و فرش، دارای شهرت جهانی است.

استاندار قم نیز در این دیدار که در محل استانداری انجام گرفت، اظهار کرد: قم بعنوان موطن و خاستگاه امام و انقلاب اسلامی، از جایگاه برجسته ای در سطح ملی و بین المللی برخوردار است.

کرم رضا پیریایی با اشاره به جاذبه های فرهنگی و مذهبی پرشمار قم گفت: مجموعه کاملی از فرصت های گردشگری مذهبی با محوریت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم شکل گرفته و این شهر را به یکی از اماکن هدف توریسم مذهبی در سطح ملی و جهانی تبدیل کرده است.

وی حوزه بزرگ علمیه قم را پشتوانه‌ای عظیم در تاریخ فرهنگ اسلام و از زمینه های مهم برای توسعه دیپلماسی علمی برشمرد و افزود: در زمان حاضر حدود۷۰ هزار طلبه خارجی در قم مشغول کسب علوم دینی هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پیریایی با استقبال از توسعه روابط فرهنگی قم با دانمارک گفت:قم خاستگاه انقلاب و مرکز علمی و اندیشه اسلامی است و در این زمینه به جد آماده همکاری با کپنهاگ و گسترش مبادلات فرهنگی و علمی هستیم.

وی با بیان این که شهر مقدس قم با حضور مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و صدها موسسه علمی و پژوهشی، دارای جایگاه ویژه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی است، افزود: قم در کنار چنین جایگاهی، در زمینه های صنعتی و اقتصادی نیز دارای قابلیت و ظرفیت های فراوانی برای سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به سطح روابط خارجی قم، گسترش بیش از پیش مراودات تجاری و فرهنگی قم با دیگر کشورها از جمله دانمارک را ضروری خواند و گفت: این سفر مقدمه ای برای توسعه همه جانبه روابط قم با کپنهاگ بوده است و تشکیل کمیته های مشترک در زمینه های مختلف می تواند سرآغازی برای این مهم باشد.

استاندار قم با اشاره به روند پرشتاب توسعه و عمران قم گفت: با اقدامات بزرگ عمرانی و ایجاد زیرساخت لازم، قم امروز در مسیر عمران و آبادانی قرار گرفته و فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این شهر فراهم شده است.

پیریایی با اشاره به آغاز به کار دولت یازدهم، ساختارهای اجرایی نظام مقدس جمهوری اسلامی را ظرفیت آفرین دانست و گفت: در دوره جدید تلاش شده است تا از ظرفیت دیپلماسی کشور به شکل مطلوبی استفاده شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×