اخبار نساجی

سامانه هوشمند ترانزیت کالا در گمرکات کشور راه‌اندازی می‌شود

 

تهران- به‌منظور ساماندهی محمولات ترانزیتی- صادراتی، سامانه هوشمند ترانزیت کالا در گمرکات اجرایی کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی گمرک ایران ، همچنین به ‌منظور جلوگیری از ازدحام و تراکم کامیون‌ها در مرزهای کشور، اظهار کالاهای صادراتی حتی‌المقدور در گمرکات مبدأ و داخلی صورت خواهد گرفت.

‘ناصر علی‌مددی‌جهرمی’، معاون حقوقی گمرک ایران با بیان این مطلب در نشستی که با حضور رئیس کل، معاونین و جمعی از مدیران کل و مسئولان گمرک ایران در ستاد مرکزی این سازمان برگزار شد، ضمن اشاره به وضعیت تردد کامیون‌ها در گمرک بازرگان گفت: به‌منظور کاهش ترافیک در این گمرک و تسهیل خروج کامیون‌های خالی، مقرر شد حوزه نظارت گمرکات استان آذربایجان‌غربی ضمن انجام بررسی‌های لازم، اقدامات مربوط را در این زمینه به‌عمل آورده و اطلاعات خروج به گمرک بازرگان اعلام شود.

وی همچنین ضمن برشمردن اقدامات انجام شده در جهت رفع مشکلات موجود، در حوزه ترانزیت، بر اهمیت راه‌اندازی و پیاده‌سازی سامانه هوشمند ترانزیت کالا در گمرکات بعد از نهایی شدن و ابلاغ آن از سوی ادارات ستادی تأکید کرد.

معاون حقوقی گمرک ایران افزود: با توجه به بخشنامه جدید اداره کل نظارت بر ترانزیت، گمرکات مکلفند فهرست شرکت‌هایی را که در آن حوزه دارای پرونده قضایی بوده، لیکن نام آنها در فهرست درج نشده به اداره کل ترانزیت اعلام کنندتا اقدامات لازم صورت گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی خاطرنشان کرد: گمرکات مبدأ و ترانزیت مکلفند قبل از هر اقدام از مجوز فعالیت شرکت‌ها و اعتبار آن در بانک اطلاعاتی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی مطمئن شده و از فعالیت شرکت‌های فاقد مجوز جلوگیری کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×