اخبار نساجی

رویانیان: قیمت بنزین باید آزاد شود

 

رویانیان: قیمت بنزین باید آزاد شود

رویانیان گفت: نمی‌توان تا ابد سهمیه بنزین ارائه داد و باید به جای ارائه سهمیه بنزین این موضوع را از دیگر حوزه‌ها نظیر پایین بودن قیمت ماشین یا بالا بردن نرخ جابجایی جبران کرد.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، رییس ستاد حمل و نقل و سوخت گفت: منطق ما این است که اصلا سهمیه‌بندی بنزین نباید وجود داشته باشد و قیمت بنزین باید آزاد شود.

رویانیان در جشن نوسازی ناوگان تاکسیرانی با بیان اینکه کیفیت خودروهای داخلی واقعا خوب نیست، گفت: باید اساسی تر صحبت کنیم. مشکل اساسی در نظام تاکسیرانی بحث کیفیت خدمت است.

رویانیان گفت: نمی‌توان تا ابد سهمیه بنزین ارائه داد و باید به جای ارائه سهمیه بنزین این موضوع را از دیگر حوزه‌ها نظیر پایین بودن قیمت ماشین یا بالا بردن نرخ جابجایی جبران کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: در چند ماهه اخیر سهمیه بنزین اضافه شده است و باز هم به فکر افزایش آن هستیم.

رییس ستاد حمل و نقل و سوخت کشور در ادامه با اشاره به مشکلات بیمه‌ای رانندگان تاکسی گفت: رییس جمهور به وزیر اقتصاد دستور داده است بیمه رانندگان تاکسی تا سه سال دیگر ادامه داشته باشد. این مصوبه ابلاغ شده و باید اجرا شود و طبق این مصوبه رانندگان تاکسی ۵۰ درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و دولت هم ۵۰ درصد باقیمانده را پرداخت می‌کند و اگر این موضوع تا کنون اتفاق نیفتاده است باید عرض کنم من و تاکسیرانی مقصر هستیم.

رویانیان در زمینه بیمه اجتماعی رانندگان بالای ۵۰ سال گفت: این موضوع منع قانونی دارد و باید در مجلس به تصویب برسد و باید عرض کنم وقتی که ۳۰۰ هزار راننده تاکسی بیمه می‌شوند، بیمه نشدن ۳۰ هزار راننده بالای ۵۰ سال هیچ استدلال منطقی ندارد و اشکالات این موضوع اشکالات قانونی است و لازم است شهرداری که نقش تاثیرگذاری در مجلس دارد برای رفع این اشکالات قانونی اقدام کند.

وی با بیان اینکه خودروی ساخت داخل، سیستم نظارت و مدیریت ، ساماندهی تاکسی‌ها و نحوه ارائه خدمات اشکال دارد، اظهار کرد: لازم است رانندگان تاکسی اصولی را در برخورد با مسافران رعایت کنند. از سوی دیگر مدیریت ما هم اشکال دارد و باید تمام این اشکالات را پذیرفت.

رییس ستاد حمل و نقل و سوخت در ادامه با بیان اینکه مشکل اساسی دوم جایگاه تاکسی‌ها در کشور است، عنوان کرد: در هیچ جای دنیا تاکسی مانند ایران نیست. در کشور ما تاکسی نقش اتوبوس و مترو و مینی بوس را ایفا می‌کند اما اهمیت تاکسی و نرخ کرایه تاکسی پایین است.

وی افزود: در زمینه میزان افزایش هزینه تاکسی‌ها از سال گذشته تاکنون باید عرض کنم این هزینه کرد در میان مسافران تاکسی‌ها تقسیم می‌شود.

رییس ستاد حمل‌ونقل و سوخت ادامه داد: در زمینه ساماندهی و توزیع مسافر اشکالاتی وجود دارد و در اکثر شهرها مدیریتی در عرضه و تقاضا وجود ندارد و چالش اصلی جایگاه تاکسی است و باید دانست که تاکسی نمی‌تواند به اندازه اتوبوس مسافر جا به جا کند و باید تنها به یک نفر سرویس دهد و کرایه و سود خود را بگیرد.

رییس ستاد حمل و نقل و سوخت در ادامه با بیان اینکه دو اصل اساسی را در زمینه رفع مشکلات اساسی تاکسی‌ها باید دنبال شود گفت: نخستین اصل کیفی سازی خودرو و مدیریت در خدمات است و اصل دوم قرار گرفتن تاکسی در جایگاه خود است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×