اخبار فرش ماشینی

رونمایی از یک تخته فرش دستباف ابریشمی در پره سر رضوانشهر

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رضوانشهر در حاشیه مراسم رونمایی از این طرح نفیس  اظهار کرد: این فرش، ریزترین قالی بافته شده در این شهرستان می باشد که به مدت دو سال و نیم و توسط چهار نفر از بانوان هنرمند بافته شده است.
محسن آهنی افزود: مواد بکار رفته در این فرش نفیس طرح سالار قم افزون بر ۱۴۰ کیلوگرم انواع نخ ابریشم است که بافت آن بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه در بر داشته است.
وی گفت: از این میزان، مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات از محل طرح پشتیبانی قالی بافی، توسط صندوق کارآفرینی امید تأمین شده و در اختیار مجری طرح قرار گرفته است.
وی اندازه این فرش دستباف نفیس را سه در سه متر ذکر کرد و گفت: این فرش سه هزار و یکصد گره در یکصد رج دارد که در شرکت تعاونی کوثر رضوانشهر و تحت مدیریت رقیه پورنظر بافته شده است.
آهنی گفت: هم اکنون در سطح شهرستان رضوانشهر ۶۰۰ قالیباف دارای مدارک شناسایی قالیبافی و مهارت فنی از سازمان فنی و حرفه ای فعال که تعدادی از این افراد، دارای گواهینامه مشاغل خانگی هستند.
وی با اشاره به حمایت بیمه از قالیبافان این منطقه گفت: تنها ۳۰۰ نفر از این افراد دارای بیمه تأمین اجتماعی می باشند و ما خواستار افزایش سهمیه شهرستان در بیمه تأمین اجتماعی در این حرفه هستیم.
در آئین رونمایی از این فرش نفیس دستباف، علاوه بر تعدادی از هنرمندان قالیباف، بخشدار، شهردار و سایر مسئولان اداره ها نیز حضور داشتند.
شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×