اخبار فرش ماشینی

رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی‎:‎ سومین جشنواره استانی گره زرین فرش دستباف برگزار می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی گفت: سومین جشنواره استانی گره‎ ‎زرین فرش دستباف ۲۸ فروردین ماه جاری به میزبانی بخش مرزی راز و جرگلان‏‎ ‎برگزار می‌شود‎.‎ به‎ ‎گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی‎ ‎خراسان شمالی، محمدرضا کفاشی در نشست کمیته فرش دستباف استان هدف از‎ ‎برگزاری این جشنواره را جذب گردشگر از داخل و خارج کشور و معرفی فرش‎ ‎دستباف استان در قالب جشنواره عنوان کرد‎.
وی کمک برای توسعه سرمایه‌گذاری و ماندگاری فرش در بازارهای هدف‎ ‎داخلی و خارجی و همچنین ارتقای توان رقابت‌پذیری فرش استان در بازارهای‎ ‎داخلی و جهانی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد‎.

‎کفاشی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره تاثیر مثبتی در تقویت و توسعه بازار فرش خراسان شمالی داشته است‎. ‎وی گفت: در سومین جشنواره گره زرین فرش دستباف، ضمن ایجاد فضای رقابت‎ ‎مثبت، تعامل و توجه به ارتقای منزلت شغلی دست‌اندرکاران، برترین‌های فرش‎ ‎استان نیز در یک پروسه زمانی انتخاب می‌شوند‎.

‎رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی بیان داشت: این جشنواره در ۱۴‏‎ ‎رشته مرتبط با هنر فرش در زمینه‌های؛ قالیبافی، رفوگری، ناظر فنی، طراح،‎ ‎نقاش، سازنده ابزار، تولیدکننده متمرکز، تولیدکننده غیرمتمرکز، تعاونی‎ ‎نمونه، فروشنده نمونه، قالیشویی نمونه، چله کش، محقق، بازرس انتخاب و در‎ ‎مرحله کشوری و جشنواره ملی به رقابت می‌پردازند‎. ‎وی با برشمردن هنر فرش ترکمن و برگزاری این جشنواره در بخش مرزی راز‎ ‎و جرگلان تصریح کرد: منطقه جرگلان و روستای یکه سعود به دلیل اصالت نوع‎ ‎فرش، براساس مصوبه کمیته استانی فرش دستباف به عنوان میزبانی این جشنواره‎ ‎انتخاب شده است‎.

‎کفاشی فعالیت ۵ هزار نفر بافنده فرش و همچنین ویژگی‌های فرش ترکمن جرگلان را از جمله ظرفیت‌های ویژه و بالای قالی ترکمن برشمرد‏‎. ‎کفاشی با بیان اینکه ستاد برنامه‌ریزی جشنواره متشکل از اتحادیه‌های‎ ‎صنفی تعاونی و صنایع دستی و دیگر تشکل‌ها و ادارات بازرگانی و دستگاه‌های‎ ‎مرتبط از ۵ ماه قبل فعالیت خود را به منظور برگزاری این جشنواره انجام‏‎ ‎داده‌اند، اظهار امیدواری کرد برگزاری این جشنواره به ارتقای هنر فرش در‎ ‎خراسان شمالی کمک شایانی کند‎

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×